امکان هک خودروهای جدید مثل فیلم«سریع و خشمگین ۸» وجود دارد؟/ هشدار دولت انگلیس

در فیلم سریع و خشمگین ۸ یا به صورت دقیق‌تر «سرنوشت خشمگین» یکی از مسائل مهم هک کردن خودروهای جدید یا خودران و به دست گرفتن کنترل آنهاست. این مسئله آن قدر که به نظر می‌رسد دور از ذهن یا غیرممکن نیست. به تازگی دولت انگلیس درباره این مسئله و لزوم امنیت سایبری این خودروها هشدار داده است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از اسکای‌نیوز، وزیر حمل و نقل انگلیس با اشاره به اینکه برخی از اتومبیل‌ها در حال حاضر به سیستم پارک خودکار مجهز هستند و خودروهای کاملا خودکار به زودی به طور گسترده ای در دسترس خواهند بود گفت: خطر هک شدن این خودروها کم است، اما همیشه باید به یاد داشته باشیم  که حفاظت از وسایل نقلیه علیه حملات سایبری مسئله‌ای بسیار مهم است.

او تاکید کرد: ما باید مطمئن شویم که طراحی وسایل نقلیه به طور کامل امن است تا افراد نتوانند به آنها آسیب برسانند، آنها را سرقت کنند و مهمتر از همه آنها نتوانند آنها را هک کرده و باعث بروز حوادث مختلف شوند.

 بر این اساس به گفته وزیر حمل و نقل  انگلیس صاحبان این خودروها با  خودروی خود مثل یک کامپیوتر  رفتار کنند. این مسئله به معنای آن است که باید آخرین آپدیت‌ها برای نرم‌افزارهای خودروهای جدید نصب شود و مراقب بود تا این نرم‌‌افزار به بدافزارها و ویروس‌ها آلوده نشود. در فیلم سرنوشت خشمگین تبهکاران تعداد زیادی از خودروها را هک کرده و کنترل آنها را به دست می‌گیرند تا از آنها به عنوان نوعی سلاح استفاده کنند.  

۵۴۵۴ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 694615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =