استاندار همدان: قدم‌های بی سابقه دولت یازدهم در طرح تحول نظام سلامت در تاریخ ایران بی‌سابقه است

استاندار همدان گفت: به زودی با افتتاح 3 بیمارستان در حال ساخت، یک‌هزار و یکصد تخت به تخت‌های بیمارستانی استان همدان اضافه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان، محمدناصر نیکبخت، که در «جشن نفس» در همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: اهداکنندگان و خانواده‌های آنها ایثارگران بزرگی هستند که باید در مقابل آنها به احترام سر فرود آورد.

وی خاطرنشان کرد: سخت است حال کسی که در آن لحظه رضایت می دهد که اعضای عزیزش را اهدا کنند اما شما خانواده‌ها شادی روح درگذشتگان خود را تضمین کرده‌اید و او آمرزیده است.

نیکبخت اظهار داشت: در حال حاضر در ایران 27 هزار نفر منتظر عضو هستند و سالانه متاسفانه 3 هزار نفر مرگ مغزی اتفاق می‌افتاد که البته بماند که می‌شود جلوی این مرگ‌ها را گرفت و از طرفی دیگر در مقابل قضا و قدر تسلیم هستیم اما قرار نیست به استقبال مرگ برویم.

وی با بیان اینکه آمار تصادفات بالاست و بیشتر نیز مربوط به جوانان است و نباید به استقبال مرگ رفت، افزود: به هنگام مرگ مغزی می‌توان تصمیم بزرگی گرفت و اهدای عضو کرد.

استاندار همدان گفت: مردم شریف، بزرگ و فرهنگساز همدان پیشقدم در اهدای عضو هستند و انتظاری جز این نیز نیست اما اهدای عضو عزیزان بسیار سخت است.

استاندار همدان با تاکید به اینکه ایثار، دلدادگی، بشردوستی، نوعدوستی و سخاوت می‌خواهد که تن به اهدای عضو داد، یادآور شد: به عنوان عضو کوچکی از استان به همه خانواده‌ها تعظیم می‌کنم و بدانید که شما به دیگران جان داده‌اید و جان به جان آفرین جان آفرید و شما آن را حفظ کردید.

وی در ادامه با اشاره به موفقیت های طرح تحول نظام سلامت تصریح کرد: قبل از طرح تحول سلامت یک‌هزار میلیارد تومان به همدان وارد شد.

استاندار همدان افزود: 400 میلیارد تومان در زمینه خرید تجهیزات به همدان اختصاص یافت و یکصد میلیارد تومان نیز یارانه سلامت بود که باید به همدان اختصاص می‌یافت که این امر هم محقق شده است.

وی با اعلام اینکه تاکنون 500 میلیارد تومان برای ساخت و ساز و ایجاد زیرساخت‌ها هزینه شده است، تاکید کرد: 3 بیمارستان اکنون در آستانه افتتاح در همدان است، و یکی از دلایلی که مردم تمایل دارند آقای هاشمی به عنوان وزیر بهداشت به کار خود ادامه دهد به خاطر اجرای همین طرح تحول نظام سلامت است.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 694845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =