۰ نفر
۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۲

دونالد ترامپ از آخرین بازماندگان یک تفکر و جهان‌بینی رو به انقراضی است. تفکری که تاریخ مصرفش گذشته و آخرین شعله‌هایش زیر یک خروار خاکستر رو به خاموشی است.

 اگر سخن‌رانی «محور شرارت» جرج بوش در سال ۲۰۰۲ هنوز گوش شنوا داشت و نظر برخی از سیاست‌مداران و نظریه‌پردازان و رسانه‌های جهان را به خود جلب کرده بود٬ سخن‌رانی مشابه دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۱۷ با سردی و انزجار و اعتراض عموم سیاست‌مداران و رسانه‌ها و افکارعمومی جهان رو به رو شد.

جهانی که از زمان حملهء جرج بوش به عراق تا امروز هر روز با تصاویری از سرهای بریده شده و بدن‌های سوخته و کودکان غرق شده و شهرهای ویران شده صبح خود را آغاز کرده‌ و با اخبار فروش چند صد میلیارد دلار اسلحه دیگر و قتل عام دیگر و نسل‌کشی دیگر و عملیات تروریستی دیگر چشمانش به خواب رفته است٬ دیگر فریب شعار «رهبر جهان آزاد» دیگر و «نظم نوین» دیگر و «محور شرارت» دیگر و «اتهامات واهی» دیگر و «صدور دموکراسی»‌ دیگر را نمی‌خورد.

این شعلهء ضعیفِ زیرِ خاکسترِ رو به خاموشی نیاز مفرط به «بادبزن» دارد تا دوباره زبانه‌های آتشِ جنگ و تحریم و ویرانی‌اش از زیر خاکستر بیرون بزند و تا سالیان دیگر جهان را بسوزاند. به بادبزن‌هایی که تند تند خاکسترهای سوخته را کنار بزنند و در لا‌به‌لای سخنان جاهلانه و جنگ‌طلبانه و گستاختهء امثال ترامپ‌ و نتانیاهو زغال گداخته‌ای بیابند و با تمام توان‌شان به آن دامن‌ بزنند. همان‌ «تحلیل‌گران» و «کارشناسان» و «فعالان سیاسی» که با لحنی عاقل اندر سفیه به مردمان خسته از خشونت و فریب گوشزد می‌کنند که «اگر اهل منطق باشید صحبت‌های ترامپ در مورد ایران چندان اشتباه نبود» یا «نتانیو خودش گفت که دوست ملت ایران است».

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =