در حدود یک دهه پیش، به‌تدریج مرمرهاى بخش پایین پاى حرم مطهر امام حسین (ع) و در برابر پنجره شهدا علیهم‌السلام، تغییر شکل پیدا کرده و به پایین فرو مى‌رفت.

اين رخداد، توليت آستانه را بر آن داشت كه متخصصين آستانه، بخش ياد شده را حفر نموده تا به مشكل اين نشست دست يابند. اين عمليات در زمستان سال ياد شده با همكارى ستاد بازسازى صورت پذيرفت و در آن هنگام استاد كاران بنًاى اصفهانى به مدت حدود يك ماه و نيم ، بخش ياد شده را تا حدود يك متر و نيم حفر كرده و پس از خشك كردن و مسدود ساختن نفوذ رطوبت با ريختن بتن ضد آب و جز اينها ، مجددا محل ياد شده را كه در خارج از ضريح مطهر ودر پايين پا و در برابر پنجره شهدا (ع) بود ترميم نمودند.

در صورتى كه كليپ را دقت نماييد، در ثانيه ٢٦ و نيز دقيقه يك و هفت ثانيه در سمت چپ ، سنگ مرمر پايه هاى ضريح مطهر را ملاحظه مى نماييد. دقت نماييد كاملا ضريح با پلاستيك پوشانيده شده و تمام اين عمليات در خارج از ضريح و در بخش شهدا مى باشد كه به روايت صريح ، تمامى اين مكان مقدس ، قبور شهداى كربلا قرار گرفته است. گفتنى است كه عمليات حفر و پايين رفتن در اين مكان ، حدود يك متر و نيم بود به طورى كه اينجانب در كنار درب ضريح مطهر (ع) كه مى ايستادم ، شانه ام به موازات مرمر پيرامونى پايين ضريح مطهر قرار مى گرفت. از اين رو از قرن ها پيش ، سنت بزرگان از مراجع و رموز و علماى شيعه اين بوده است كه گام بر اين مكان نمى نهادند.

لازم به ياد آورى است كه از سال ١٣٦١ هجرى تا كنون به اساس قبر مطهر و ضريح ، دست زده نشده است. در نصب ضريح تازه حرم مطهر نيز كه حدود يك ماه و نيم به طول انجاميد ، و در پنجشنبه ششم مهر سال ١٣٩١ شمسى از آن پرده بردارى شد ، نيز تمامى عمليات در پيرامون اين مكان مقدس انجام شد و هيچگونه حفرياتى در اين ناحيه و يا درون بخش ضريح مطهر انجام نگرديد.

گفتنى است كه هم اكنون كه طرح توسعه پيرامون ضريح مطهر حسينى (ع) از سال ١٣٩٤ آغاز گرديده و در اين راستا به تقويت سازه گنبد و سقف ها و ديوارها و ستون هاى اطراف ضريح مقدس پرداخته شده است ، باز هيچگونه ورودى به محوطه درون ضريح مطهر حضرت نبوده و تمامى عمليات و حفريات ضرورى، از بيرون اين مكان مقدس بوده است.

ياد آورى مى نمايم كه برطبق نظر بزرگان و صاحبنظران و مرحوم علامه بحر العلوم (ره) قبور مطهر حضرت و فرزندان و شهداى حادثه كربلاء در عمق هفت متر و نيمى سطح زمين كنونى ، قرار گرفته است.

اينجانب، توفيق آن را داشته ام كه در بخش بخش هاى عملياتى كه اشاره نمودم از نزديك شرف حضور داشته و به كارگرى و خادمى و كار پرداخته ام.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =