تسنیم نوشت: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که دسترسی به داده‌های صحیح راهکار مقابله با قاچاق و رشوه خواری است گفت: مدیری که سازمان را نابود کرده فوق‌العاده مدیریت دریافت می‌کند.

 مسعود پزشکیان در مراسم بزرگداشت روز آمار با مطرح کردن این سوال که چه میزان از تصمیمات مسئولان براساس داده‌های صحیح است گفت: اگر بخواهیم مشکل قاچاق، رشوه و زمین‌خواری را حل کنیم باید علاوه بر استفاده از مدیران کارآمد به داده‌های صحیح دسترسی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هزینه طرح کاداک در مجلس هوا شده است گفت: اگر این سامانه به درستی عمل کند چالش زمین‌خواری به طور کامل در کشو راز بین خواهد رفت. اگر داده‌های دقیق در اختیار مسئولان کشور بود با چالش‎های اخیر پیرامون موسسات بانکی مواجه نمی‌شدیم تا مردم نتوانند به پول خود دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: به صورت ناگهانی اعلام می‌شود در یک بانک 10 هزار ملیارد تومان پول گم شده است این چالش نتیجه عدم دسترسی به داده‌های صحیح است. اگر آمارهای دقیق در دست داشتیم امکان ورود چنین فاجعه‌هایی وجود نداشت.

نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه علاوه بر دسترسی به آمارهای دقیق باید از مدیران کارآمد نیز استفاده کنیم، گفت: متاسفانه شاهد بودیم مدیری که یک سازمان را نابود کرده است، در فیش حقوقی‌اش «فوق‌العاده‌های مدیریتی» پیاپی می گرفت.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =