مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از راه اندازی دو نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلوواتی برای نخستین بار در شهر قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، پیام جوادیان از راه‌اندازی دو نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلو واتی برای نخستین بار در شهر قم خبر داد و اظهار کرد: برای ایجاد این دو نیروگاه در سال ۹۶ اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این دو نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلوواتی در دو منطقه از مناطق هشتگانه شهر قم احداث می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه مطالعات و طراحی نیروگاه اول برای احداث در کنار شهرداری مرکز انجام شده است گفت: به محض تحویل عرصه به پیمانکار تا دو هفته آینده مراحل احداث آغاز خواهد شد و سازمان پارک‌ها به عنوان متولی عهده دار نظارت بر روند اجرای آن خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه جانمایی برای دومین نیروگاه ۲۰ کیلوواتی در دست بررسی است اذعان کرد: این سازمان از طریق واحد بهینه سازی و نگهداری تعمیرات خود با جدیت تمام به مبحث بهینه سازی انرژی خصوصاً در بوستان‌ها ورود کرده و انشاالله در آینده نزدیک استفاده از انرژی خورشیدی برای تأمین برق در یکی از بوستان‌های سطح شهر را نیز به صورت پایلوت اجرایی خواهد کرد.

جوادیان تصریح کرد: در راستای استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر هر شهروند می‌تواند در بام منزل خود در یک مساحت ۶۰ تا ۷۵ متری با سرمایه گذاری ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومانی اقدام به احداث یک نیروگاه ۵ کیلوواتی کرده و با توجه به خرید تضمینی ۲۰ ساله برق تولیدی توسط شرکت توزیع برق ضمن کسب درآمد ثابت ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی در ماه در راستای کاهش هزینه‌های انتقال و توزیع برق نیز گام مثبتی بردارد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =