یکی از مراجع تقلید با بیان این که آبادی مساجد با امام جماعت است، گفت: مساجد نباید در شهرهای کوچک و بزرگ بدون روحانی بماند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، آیت الله جعفر سبحانی روز پنجشنبه در دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، افزود: باید مدرسه ای برای تربیت امام و خطیب برای مساجد تاسیس شود؛ طلابی که مراتبی از تحصیل حوزوی را طی کردند برای کار و فعالیت در مساجد تربیت شوند.
آیت ‎الله سبحانی در ادامه با اشاره به این که امامزادگان اشاعه دهنده نور، معنویت، خیرات و حسنات هستند، اضافه کرد: بقاع امامزادگان باید به مرکزی فرهنگی و تبلیغی تبدیل شوند؛ روحانیان در این امامزادگان حضور داشته باشند و فعالیت تبلیغی انجام دهند.
وی با بیان این که وقف از مصادیق عمل صالح است، گفت: وقف یک اثر دنیوی دارد که جذاب محبت است و آثار اخروی آن نیز ناگفته پیداست و باعث استمرار ورود خیرات در آخرت به پرونده انسان می‎ شود.
وی با اشاره به این که باید مردم را به وقف دعوت کرد، افزود: افرادی علاقه مند به کار خیر هستند، ولی نمی‎ دانند چه کاری انجام دهند؛ حضور فعال اوقافی ها در رسانه ها باعث می شود که وقف ماندگار در جامعه توسعه پیدا کند.
این مرجع تقلید افزود: نشر قرآن در میان جوانان از مهم ترین فعالیت ‎هایی است که باید در این عرصه انجام شود؛ همین دعوت فعالان این عرصه جوانان را به سمت معارف قرآنی سوق می‎ دهد و باعث کاهش جرایم و منکرات می شود.
وی گفت: خداوند در قرآن کریم بیان کردند که کسانی که عمل صالح انجام می دهند خداوند محبت آن ها را در دل مردم ایجاد می کند.
وی افزود: خداوند متعال محبت افراد نیکوکار خالص را در دل مردم ایجاد می‏ کند؛ مسجد گوهرشاد توسط یک بانوی ایلخانی ساخته شده است، ولی همه ایرانی ها به این بانو احترام می گذارند، زیرا وی یک مسجد در کنار حرم امام رضا(ع) ساخته است و همین عمل صالح باعث شده است که مردم علاقه خاصی به وی داشته باشند.

* مشارکت مردم در وقف رشد خوبی داشته است

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور نیز در این دیدار گفت: ممکن است برخی بیان کنند که مردم وقف نمی کنند، ولی از سال 1389 تاکنون، بیش از 15 هزار موقوفه توسط مردم ثبت شده است که این رقم از ابتدای انقلاب تا سال 88 شامل 13 هزار موقوفه بوده است.
حجت ‎الاسلام والمسلمین علی محمدی افزود: مردم ما نسبت به این امر الهی علاقه مند هستند و اگر اطلاع رسانی خوبی انجام شود به طور حتم شاهد رشد این حوزه خواهیم بود.
وی با اشاره به دهه وقف سه وظیفه را از مهم ترین وظایف اوقاف عنوان و بیان کرد: نخستین فعالیت سازمان اوقاف انجام فعالیت قرآنی در بخش‎ های مختلف حفظ و مفاهیم و قرائت و برگزاری مسابقات است.
وی اضافه کرد: دومین وظیفه سازمان، اداره بقاع متبرک امامزادگان است که در این زمینه هم به دنبال ساخت و ساز و عمران و اجرای فعالیت ‎‏های فرهنگی با حضور روحانیان و احیای نماز جماعت در بقاع هستیم، ولی هنوز از تمام ظرفیت ها استفاده نشده است.
محمدی بیان کرد: اداره موقوفات در کشور از دیگر فعالیت‎ های سازمان اوقاف است که در این زمینه از حیث عمرانی و حقوقی ساماندهی خوبی انجام شده است.
25 آبانماه تا 4 آذرماه به عنوان دهه بزرگداشت وقف نامگذاری شده است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو می کند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =