مهر نوشت؛ رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم تصویت اقتصاد رسانه و ارتقای توانمندی نیروی انسانی رسانه‌ها را از مهم‌ترین اولویت‌های خانه مطبوعات قم ذکر کرد.

مرتضی داستانی ظهر پنجشنبه در دیدار اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم با دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که فضای رسانه‌ای در قم آفت‌زده است، اظهار کرد: افرادی که به عنوان هیئت مدیره خانه مطبوعات انتخاب شده‌اند در کار صنفی، تعلقات و سلائق سیاسی را کنار گذاشته‌اند و رسیدگی به مطالبات اهالی رسانه مهم‌ترین دغدغه آنهاست.

وی تأکید کرد: در سال‌های گذشته به دلیل بی‌توجهی به رسانه‌ها استان، چرخه مالی و توانمندی نیروی انسانی رسانه‌ها به شدت افت کرده است، بنابراین آموزش حرفه‌ای خبرنگاران و ارتقای اقتصاد رسانه و معیشت خبرنگاران از مهم‌ترین اولویت‌های خانه مطبوعات است.

مدیر خانه مطبوعات استان قم معتقد است که جایگاه و منزلت اهالی رسانه سال‌هاست که به مخاطره افتاده و رفتار حرفه‌ای و شغلی اصحاب رسانه نیازمند بازنگری جدی است.

وی دستور استاندار قم به دستگاه‌های اجرایی و عمومی مبنی بر بررسی شکایت از اهالی رسانه در خانه مطبوعات را اقدامی مناسب دانست و ابراز امیدواری کرد که دستگاه قضایی استان نیز سازوکار مناسبی برای تعامل با اهالی رسانه داشته باشد.

اقتصاد رسانه در قم ضعیف است

داستانی گفت: اقتصاد رسانه در قم به دلیل تک شهرستان بودن این استان و توانمندنبودن بخش خصوصی، ضعیف است.

وی نگاه سطحی برخی مسئولان به رسانه‌ها را یکی از دلایل تضعیف جایگاه رسانه‌ها و خبرنگاران دانست و از قراردادهای ظالمانه برخی خبرگزاری‌های وابسته به نهادها با خبرنگاران استانی انتقاد کرد.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم با بیان این که خبرنگاران از قشرهای مظلوم جامعه هستند، علاقه به حرفه خبرنگاری را مهم‌ترین عامل ماندگاری آنها در این شغل دانست.

وی از طرح جدید خانه مطبوعات قم با همکاری معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد که به موجب آن مشکل بیمه فعالان رسانه‌ای با همکاری سرپرست‌های استانی برطرف می‌شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728236

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =