مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از عبور یک‌میلیون و ۱۶۰ هزار خودرو در اربعین حسینی از محورهای جاده‌ای قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، طی ایام اربعین حسینی (ع) ، افزون بر 760 دستگاه اتوبوس (از مبدأ قم ) وظیفه انتقال بیش از 33 هزار و 800 زائر را به نقاط صفر مرزی به عهده داشته‌اند.

ابوالفضل جمالی ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت : از مجموع 768 دستگاه اتوبوس اعزامی از قم طی ایام اربعین، 36 دستگاه به مرز چزابه، 204 دستگاه به مرز شلمچه و 528 دستگاه به مرز مهران اعزام‌ شده‌اند.

وی در ادامه به‌ پیش‌بینی‌های اولیه جهت اعزام 24 هزار زائر توسط 600 دستگاه اتوبوس به مقصد پایانه‌های مرزی اشاره کرد و افزود: با توجه به اشتیاق زائدالوصف ارادتمندان حضرت سیدالشهدا (ع)، جهت حضور در همایش بزرگ و معنوی اربعین، بر مجموع زائران اعزامی به‌طور چشمگیری اضافه شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم با اعلام اینکه افزایش چشمگیر زائران اعزامی از قم در اسرع وقت مدیریت و نسبت به تهیه اتوبوس‌های درخواستی اقدام گردید، تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به تعامل مناسب و هماهنگی‌های خوبی که با متولیان امر صورت گرفت توانستیم در کمترین زمان ممکن ضمن پیشگیری از ازدحام مسافر، بدون افزایش بهای بلیت و حتی کمتر از نرخ مصوب، نسبت به اعزام زائران به نقاط صفر مرزی اقدام کنیم.

جمالی به حضور مستمر و منظم بازرسان و نظار حوزه معاونت حمل‌ونقل این اداره کل در پایانه‌ها و توقفگاه‌های جاده‌ای پرداخت و اظهار داشت: طی مدت یادشده، نظار و بازرسان این اداره کل ضمن نظارت بر تردد ناوگان عمومی حمل مسافر و نحوه ارائه خدمات، نسبت به بررسی تجهیزات ایمنی اقدام و در صورت مشاهده تخلف به اعمال قانون مبادرت کرده‌اند.

وی به جایگزینی دو دستگاه اتوبوس که به دلیل نقص فنی در محورهای جاده‌ای استان متوقف‌ شده بودند اشاره و عنوان کرد: بحمدالله در اسرع وقت نسبت به تهیه اتوبوس‌های جایگزین اقدام و مسافران در عین سلامت راهی مقصد شدند.

مسئول راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در خاتمه به ارائه آمار ترددات جاده‌ای استان (دریافتی از سامانه‌های تردد شمار جاده‌ای ) طی ایام سفرهای اربعین حسینی (ع ) پرداخت و عنوان کرد: طی هفته سوم آبان ماه سال جاری (13 الی 19 آبان ) افزون بر یک‌میلیون و 160 هزار تردد خودرو در محورهای جاده‌ای استان ثبت گردیده است.

وی مجموع کل تجمعی ورودی‌های شهر قم را از مجموع استانی، بالغ‌بر نهصد و پنجاه‌ هزار خودرو برشمرد و افزود : آزادراه قم - تهران، با حجم تردد افزون بر 551 هزار خودرو، طی مدت مذکور شاهد بیشترین حجم ترافیک و بزرگراه‌های قم - سلفچگان و سلفچگان - راهبرد، هر یک به ترتیب با حجم تردد افزون بر 397 هزار و 354 هزار خودرو شاهد بیشترین حجم ترافیک در محورهای جاده‌ای استان قم بوده‌اند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =