ایرنا نوشت؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: از سال 1384 تا پایان آبانماه جاری به هفت هزار و 200 مسکن روستایی این استان تسهیلات مقاوم سازی و نوسازی مسکن اعطا شده است.

غلامرضا صالحی روز دوشنبه با اعلام خبر فوق، اظهار کرد: تاکنون حدود 10 هزار متقاضی به بانک ها معرفی شده اند، ولی شرایط سخت بانک ها مانع دریافت وام حدود سه هزار متقاضی شده است.
وی با بیان این که سختگیری بانک ها در اعطای تسهیلات مانع مقاوم سازی منازل روستایی است، اضافه کرد: بانک ها موارد دست و پاگیری از جمله ضامن کارمند و یا نامه کسر از حقوق را برای دریافت وام شرط گذاشته اند که تعداد زیادی از متقاضیان به دلیل ناتوانی در تامین این مدارک از اخذ وام منصرف می شوند.
وی با اشاره به این که روستاییان با ارائه پروانه به بنیاد مسکن می توانند وام بگیرند، بیان کرد: امسال یک هزار و 500 سهمیه وام مسکن برای استان قم در نظر گرفته شده، ولی تاکنون حدود 300 تن موفق به اخذ وام شده اند.
صالحی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز از یک هزار و 500 سهمیه استان قم، 750 تن موفق به اخذ وام مسکن شدند.
وی با بیان این که حدود 70 درصد بافت روستایی استان قم، فرسوده و نیازمند نوسازی است، بیان کرد: در حال حاضر حدود 20 هزار مسکن روستایی باید نوسازی شود که اگر بانک ها همکاری کنند در چند سال آینده تا 90 درصد منازل روستایی نوسازی می شود.
وی افزود: کارشناسان بنیاد مسکن به تک تک منازل روستایی مراجعه و مالکان را مطلع و توجیه نموده اند که خانه هایشان در برابر حوادث طبیعی از جمله زلزله مقاوم نیست و باید نوسازی شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با بیان این که وام مسکن روستایی هر سال 15 درصد اضافه می شود، افزود: امسال مبلغ این وام 180 میلیون ریال، با سود پنج درصد و بازپرداخت 12 ساله است و در صورتی که اثبات شود فرد از توان مالی برخوردار نیست 50 میلیون ریال بلاعوض نیز دریافت می کند.
وی ادامه داد: همچنین بر اساس تفاهم نامه ای که بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک قرض الحسنه مهر ایران منعقد شده است، متقاضیان وام مسکن روستایی می توانند تا 80 میلیون ریال از منابع این بانک نیز وام دریافت نمایند.
استان قم دارای 204 روستاست که 131 روستا بالای 20 خانوار و 69 روستا زیر 20 خانوار جمعیت دارند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =