گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران روز جمعه 17 آذر در حالی با 25 نمایشگاه به استقبال علاقه‌مندان خود می‌روند که شاهد برپایی نمایشگاهی از آثار یک هنرمند انگلیسی آلمانی و همچنین آثار نادر مشایخی هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جمعه 17 آذر ماه شهر تهران شاهد میزبانی 25 نمایشگاه در گالری ها و نگارخانه از علاقه‌مندان به هنر است. همچنین هنردوستان 46 انتخاب برای گردش هنری آخر هفته‌شان در پایتخت دارند.

تعداد افتتاحیه‌های این جمعه همانند هفته‌های گذشته کاهش جدی نداشته است اما با این وجود در این هفته از تنوع خاصی بهره‌مند نیستیم و هنرمندان چند شاخه هنری بیشتر به عرضه آثار خود نپرداخته‌اند.

مجسمه در این هفته حضور پررنگی داشته است و با چند نمایشگاه به استقبال علاقه‌مندانش رفته است، نقاشی، عکس، چیدمان و هنر چندرسانه‌ای سایر گونه های هنری هستند که از این جمعه حداقل با یک نمایشگاه از علاقه‌مندان خود میزبانی می‌کنند.

در این هفته همایش 10 روز با عکاسان با نمایش 400 عکس در موضوعات مختلف در خانه هنرمندان برپا شده است تا 24 آذر ادامه دارد.

همچنین نمایشگاه آثار تونی کرگ مجسمه ساز انگلیسی آلمانی با عنوان «ریشه‌ها و سنگ‌ها» در موزه هنرهای معاصر تنها تا 22 دی میزبان علاقه‎مندان خواهد بود و در این هفته تعداد بیشتری از نمایشگاه‌های گروهی برگزار خواهد شد.

در ادامه نگاهی جامع می اندازیم به افتتاحیه‌های این جمعه، هنرمندان و آثاری که به نمایش گذاشتند.

گالری آرته: طراحی‌های آناهیتا عاصیان با عنوان «دگر پیکری» جمعه 17 آذرماه در این نگارخانه برپا می‌شود و تا 26 آذرماه ادامه دارد.

گالری اثر: نمایشگاه نقاشی مجتبی تاجیک 17 آذر تا هشتم دی برپاست.

گالری ایده پارسی: نمایشگاه گروهی عکس با نام «همین حوالی» با آثاری از محمد جواد رییسی، علی اصغر امانخانی، سید جواد سیدی، داود محمدیان و زهرا احمدی 17 تا 22 آذرماه پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود. 

گالری بنفشه: نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «رنگی دیگر» با آثاری از شهریار وثوق، شبنم پوربیرانوند، روزالین جلیلوند، مریم حسن‌زاده، اکرم رحمانی، پگاه رودباری، مریم شله‌چی،  رومینا عطارها، مهسا عیسی‌پور، الهام کفراش، مریم کلانتر هرمزی، فضه کلانکی، لاله میرزا علی شیروانی، مریم هژیرو شقایق السادات یوسفی 17 تا 22 آذرماه برگزار می‌شود.

خانه عکاسان جوان: نمایشگاه گروهی عکس با عنوان untitled 2 برگزار می‌شود. این نمایشگاه 16 تا 22  آذر برقرار است.

گالری دنا: نمایشگاه عکس و چیدمان مریم حسن‌پور با عنوان «از این تکرار تلخ» در این گالری برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند 17 تا 22 آذرماه به این نمایشگاه مراجعه کنند.

گالری ژینوس: ساناز معتمد سازگار آثار نقاشی خود را با عنوان Utopia Episode Preview17 تا 21 آذرماه به نمایش می‌گذارد.

گالری سیحون: مجسمه‌های پژمان علومی با عنوان «اندر میانم پیچ پیچ» 17 تا 22 آذرماه نمایش داده می‌شود.

گالری سهراب: نمایشگاه مجسمه‌های محمد استادیان با عنوان «فراموش شدگان» 17 تا 28 آذرماه برپا می‌شود.

گالری شکوه: نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه با عنوان «هواس انگیز» در این گالری در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. در این مجموعه آثاری از نادر مشایخی، کاوه آفاق، ف اخلاقی، حمیدرضا اندرز، مصطفی چوب‌تراش، شیدا حسن‌پور، فرامرز خانی، پروانه رزاقی، هیرو شیخ‌الاسلامی، هونیا عباسی، بیتا علی‌آبادی، محمدهادی فدوی، محسن فولادپور، مهدی قدیانلو، مینا محسنی، ساغر مسعودی، دانیال ملانوروزی، هانی نجم، امیرنصر کم‌گویان، سپیده نوری، نیلوفر وجدانی، فرزانه وزیری، محمد هاشمی وحسین همتی به نمایش در می‌آید. این نمایشگاه تا 14 آذر ادامه دارد.

گالری شمیده: نمایشگاه نقاشی «ارتکاس» با آثاری از ثانی مسکنی 17 آذرماه افتتاح می‌شود و تا 22 آذرماه ادامه دارد.




گالری طراحان آزاد: آثار معصومه مظفری با عنوان «جایی دیگر» 17 تا 28 آذرماه به نمایش درمی‌آید.

گالری علیها: نمایشگاه طراحی شبنم جهانشاهی 17 تا 21 آذرماه برپاست.

گالری فردا: آثار گیتی نوروزیان در نمایشگاهی با عنوان «صد در صد» 17 تا 23 آذرماه به نمایش درخواهد آمد.

فرهنگسرای نیاوران: نمایشگاه چندرسانه‌ای «باخانه‌مان» از 17 تا 20 آذرماه در گالری شماره دو فرهنگسرای نیاوران برگزار می‎شود.

گالری کبیری: نمایشگاه نقاشی فریبا لوایی، سیما عربشاهی و رعنا غمگسار با عنوان «نقش قلم» 17 تا 22 آذرماه برپا می‌شود.

گالری 26: نقاشی‌های لیلا گازر با عنوان «ریشه‌ها» 17 تا 28 آذرماه برقرار است.

گالری گلستان: نمایشگاه نقاشی هنگامه عابدین 17 تا 22 آذرماه برگزار می‌شود.

گالری مریم فصیحی هرندی: نمایشگاه گروهی با عنوان «سی و دو دیدگاه» 17 تا 28 آذرماه برپا می‌شود.

گالری مژده: نمایشگاه نقاشی رضا بیگناه با عنوان «حضور» 15 تا 21 آذرماه برگزار می‌شود.

گالری نقش‌جهان: نمایشگاه عکس کیوان کاسب با عنوان «سفر زندگی» 17 تا 22 آذرماه برگزار می‌شود.

گالری والی: نمایشگاه نقاشی سعید عارف 17 تا 28 آذرماه میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

گالری هپتا: نمایشگاه عکس و چیدمان چندرسانه‌ای سعیده افروخته با عنوان «رشت؛ بازآرایی» ۱۷ آذر افتتاح شده و تا 29 آذر ادامه دارد.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =