نامه‌نیوز نوشت: پرویز سروری و امیررضا واعظ آشتیانی از تاکتیک اصولگرایان برای انتخابات آینده مجلس گفتند، به نظر می‌رسد جناح راست حساب ویژه‌ای بر پیروزی در انتخابات مجلس آتی باز کرده است.

پرویز سروری، دبیرکل جمعیت رهپویان، در خصوص راهبرد اصولگرایان برای حضور در انتخابات آینده گفت: از الآن صحبت برای انتخابات دو سال دیگر خیلی زود است و بایستی منتظر ماند و شرایط آن زمان را رصد کرد. اما به طور کل در خصوص وضعیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب باید بگویم، در حال حاضر بحث و بررسی هایی در جریان است در خصوص موضوعات مختلفی که می تواند موجب تحرک و پویایی بیشتر شود با کسب شناختی که هم از رقبا وجود دارد و هم از مجموعه های خودی وجود دارد و هم مبتنی بر آسیب شناسی انتخاب گذشته که انجام شده است.باید نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کرد تا در نهایت بتوان برای انتخابات بعدی آماده شد.

این عضو شورای مرکزی جمنا در ادامه افزود: اینکه فعالیت جمنا متوقف شده حرف درستی نیست؛ ولی قطعاً یک فضای سرد در همه مجموعه های سیاسی کشور در ارتباط با مباحث انتخاباتی وجود دارد که امری طبیعی است. متأسفانه چون احزاب قدرتمندی نداریم، طبیعتاً زمانی که باید به آموزش و تشکیل دولت سایه اختصاص داده شود و همچنین برنامه برای انتخابات طراحی بشود، در این زمینه ها کوتاهی می شود و به زمان انتخابات موکول می شود. متأسفانه این موارد در کشور وجود دارد و علت آن عدم وجود احزاب قدرتمند و به عبارت دیگر عدم وجود احزاب به ما هو احزاب هست.

اصول گرایان باید از دوره قبل، چهره سازی می کردند

همچنین امیررضا واعظ آشتیانی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی دز زمینه مباحث مطرح شده درباره سازوکار اصولگرایان در انتخابات آینده مجلس اظهار داشت: سابقه نشان داده است، عملکرد دولت و مجلس در آراء مردم می تواند نقش داشته باشد. اصلاح طلبان به نوعی دولت را منتسب به خود می دانند و عملکرد دولت یازدهم هم به اصلاح طلبان منتسب است که در دولت یازدهم عملکرد خاصی را شاهد نبودیم.

وی افزود: در آینده هر گروه و جناحی که بتواند جامعه را خوب تحلیل کند و نسبت به مطالبات مردم درک دقیقی داشته باشد؛ بخشی از موفقیت آنها را رقم خواهد زد. اینکه اصول گرایان در دوره گذشته با اسامی خاصی وارد شدند و نتیجه نگرفتند؛ در دوره های قبل هم مشابه همین وضعیت برای اصلاح طلبان پیش آمده بود. پس این به عملکرد دولت ها باز می گردد. امروز هم عملکرد دولت آقای روحانی، می تواند بر انتخابات آینده تأثیرگذار باشد؛ همانطور که عملکرد دولت اصلاحات موجب شد در مجلس و شوراهای شهر، اصول گرایان به پیروزی برسند.

این فعال سیاسی اصول گرا در پایان تأکید کرد: به طور کل در هر دوره، اگر جریان های سیاسی گردش نیرو و نخبگان را در درون خودشان نداشته باشند و هربار با یک گروه و چهره هایی خاص بخواهند وارد عرصه انتخابات شوند؛ مردم اقبالی به آن افراد نخواهند داشت. نیاز به نوسازی است. چهره های جدیدی که برای مردم شناخته شده اند، در رسانه دیده شده اند و موضع گیری های شان را مردم در زمینه های مختلف آشنا هستند باید روی کار بیایند. لذا اصول گرایان هم باید از دوره قبل، چهره سازی می کردند و نیروهای جدید خود را آرام آرام به مردم معرفی می کردند. این واقعیتی است که نمی توان چند دوره انتخابات را با چهره های تکراری ورود پیدا کرد. البته برخی از پیشکسوت سیاسی شجاعت آن را داشته اند که بروند کنار و زمینه را برای حضور جوانان، مهیا سازند.

 

29216

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =