تسنیم نوشت: عضو کمیسیون صنایع مجلس با طرح این پرسش که خودروسازان چند سال برای تولید محصولات باکیفیت و رقابت‌پذیر فرصت می‌خواهند، گفت: سال‌هاست با ابزار تعرفه حمایت کردیم، چرا مردم هر روز ار کیفیت خودروها ناراضی تر می شوند؟

حمیدرضا فولادگر با اشاره به این که متأسفانه امروز صنعت خودرو با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند اظهار داشت: در سال‌های گذشته پیش‌نویسی برای تعیین سند جامع استراتژی خودرو نوشته شد، اما این سند به صورت رسمی نتوانست الزامی برای خودروسازان جهت ارتقاء کیفیت و توسعه فعالیت‌ها باشد.

وی با بیان این که در حال حاضر هر خودروسازی برنامه خاصی برای خود دارد، افزود: اگر بخواهیم با خودروسازان مطرح خارجی همکاری داشته باشند، باید برنامه‌های خود را به صورت بلندمدت تعریف کرده و به آنها نیز سیاست‌های راهبردی خود را اعلام کنیم تا در ادامه بی عهدی قراردادهای گذشته تکرار نشود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: در حال حاضر خودروهای داخلی با قیمت‌های فعلی هیچگونه رقابت جدی با خودروهای خارجی ندارد. باید با ارتقاء کیفیت شرایط رقابتی در صنعت خودرو ایجاد شود.

فولادگر با این طرح این پرسش که خودروسازان چند سال برای تولید محصولات باکیفیت و رقابت‌پذیر فرصت می‌خواهند، تصریح کرد: دولت‌ سال‌هاست که از ابزار تعرفه برای حمایت از تولید داخل استفاده می‌کند. اما در حال حاضر نه تنها این حمایت‌ها نتایج مثبتی برای صنعت خودرو نداشته بلکه گله‌مندی مردم از محصولات هر روز در حال افزایش است.

وی با اعلام این که باید در مشارکت با شرکت‌های خارجی انتقال تکنولوژی در اولویت قرار گیرد افزود: متاسفانه در بخش صادرات و واردات نیز برنامه روشنی در بخش خودرو نداریم، این موضوع عاملی شده تا زمزمه تغییر تعرفه خودرو التهاباتی را در بازار به وجود آورده و طبعاً در ادامه افزایش قیمت‌ها آن هم به صورت غیرمنطقی ایجاد شود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس بر لزوم اجرای قانون ارتقاء کیفیت خودرو و قطعات تاکید کرد و اظهار داشت: اگر قطعات تولیدی دارای کیفیت مناسبی باشد در نهایت محصول باکیفیتی راهی بازار خواهد شد.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معین A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
    20 0
    تا سال 83 که واردات تقریبا ممنوع بود ازسال83 هم که به اصطلاح آزادشد چنان مالیات وعوارض ظالمانه ای رویش گذاشتند که عملا خودروسازان هیچ نیازی به رقابت درقیمت وکیفیت ندیدند وارابه های حلبی ساخت خودرا باقیمت وشرایط دلخواه وبعضا توهین امیز وتحقیرامیز به مردم فروختند وتریلیونها تومان پول مرد را بالا کشیدند وهزاران نفرشان رابه کام مرگ فرستادند واکنون از20 میلیون خودروی موجود درکشور بیش از 80 درصدشان چیزی بیش از حلبی های متحرک نیستند واین است نتیجه توجیهات ناموجه مسئولان وزارت صنایع
  • قربون A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
    16 0
    چندی پیش یکی ازحضرات وزارت صنایع فرمودند کیفیت پایین خودروهای داخلی باعث شده دههاهزار شغل درحوزه تعمیرات خودرو درکشور ایجاد شود.پیرو فرمایشات این جناب عاقل پیشنهاد میشود جهت حل معضل بیکاری این مهم درسایر حوزه ها هم تسری یابد مثلا ساختمانهارا قلابیتر بسازند تا زودتر خراب شود وبرای کارگران رشته های مختلف ساختمان شغل ایجادشود.
  • امید IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
    3 13
    در این که وضعیت خودرو سازی ایران افتضاحه شکی نیست اما واقعا سوال من اینه ما کدوم صنعتمون درسته که این درست باشه. و اینکه تا کی میخوایم با ایراد گرفتن از خودروهای داخلی روی وضعیت بد جاده ها و از همه مهمتر فرهنگ افتضاح رانندگی ایرانی سرپوش بگذاریم. فکر می کنید اگر به جای خودروی داخلی همه خودروهامون آلمانی بود آمار تصادفات کاهش پیدا می کرد؟ شاید 10 دصد. بیایم با خودمون صادق باشیم مهمترین عامل کشته های جاده ها رانندگی افتضاحه نه کیفیت خودرو. اینکه یه اتوبوس میره ته دره ربطی به خودرو داخلی نداره.
    • بی نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
      11 1
      بحث فرهنگ رانندگی مردم ایران مقوله جدایی است مثل فرهنگ تغذیه صحبت کردن و امثالهم که در جای خودش قابل بحثه ولی ربطی به قیمت نجومی خودروهای تولید داخل در مقابل کیفیت افتضاح آنها ندارد فقط پیراهن عثمان شده برای مسئولین که روی فجایع بخش خودرو سرپوش بگذارند. پس لطفا آب به آسیاب مسئولین نریزید
    • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
      9 1
      من دوست دارم خودرو با کیفیت خوب را با قیمت منصفانه مثل همه مردم دنیا بخرم حالا اگر رانندگیم بده و فرهنگم ضعیفه توی ماشین خوب و قیمت منصفانه ای بمیرم مشکلی داره؟
  • بی نام A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    0 0
    هزار سال هم وقت بدهید طرف چون میبینه بازار داره کاری نمیکنه تنها راه ازاد کردن واردات و صفر کردن تعرفه و تعطیلی خودروسازی داخلی یا تولید تحت لیسانس خارجی است اینو بهش میرسید حالا الان یا هزار سال دیگه