بخشش صددرصد جرایم سازمانهای وابسته به شهرداری / ارجاع پرونده های کلان مالیاتی به استان

مدیرکل امور مالیاتی لرستان در جمع اعضای شورای شهر خرم آباد گفت: ارجاع پرونده های مالیاتی کلان به استان می تواند محرک توسعه لرستان باشد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مدیرکل امور مالیاتی استان در جلسه علنی شورای شهر خرم آباد گفت: از شهرداری انتظار داریم تا آنجایی که ممکن است در بحث بانکهای اطلاعاتی مربوط به امور مالیاتی استان همکاری لازم را با ما داشته باشد چراکه این مبحث قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است و برای ما نیز لازم الااجراست.

محمدی خاطرنشان کرد: به موجب ماده 169 قانون اساسی کلیه دستگاه های اجرایی مکلف هستند، تمامی معاملات خودشان را در معاملات فصلی ثبت کنند که این امر علی الاخصوص در بخش ارزش افزوده برای امور مالیاتی استان کمک کننده است زیرا متوجه قرارداد های خرید می شویم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری و سازمانهای مربوط به شهرداری بواسطه اینکه از مالیات معاف هستند از نگهداری دفاتر و تسلیم اظهارنامه خودداری می کنند، افزود: بر اساس قانون جدید که از 95/1/1 مصوب شد، سازمانهای وابسته به شهرداری را از مالیات معاف کرده اما این معافیت دیگر دلیل بی توجهی آنان به امور مالیاتی نبوده بلکه مکلف به تسلیم اظهار نامه و نگهداری دفاتر هستند.

محمدی در ادامه سخنان خود در صحن علنی شورای شهر خرم آباد اعلام کرد: ما آمادگی داریم در صورتی که سازمانهای وابسته به شهرداری بتوانند تا پایان سال تمام بدهی شان را تسویه کنند،کلیه جرائم آنان را بطور صد در صد مورد بخشش قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا جلساتی با انجمن صنفی پیمانکاران و افرادی که حجم معاملاتشان زیاد است،ضروری ست تا ترغیب شوند، خرید و پرداخت عوارضشان در استان انجام شود و قطعا در زمینه هم شورا می تواند قدمهای مثبتی بردارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان در ادامه اشاره کرد: پیمانکاران قدر در خارج از استان مشغول سدسازی و ابنیه سازی هستند لذا جلسه ای با انجمن صنفی پیمانکاران ضروری ست چرا که گاهی رقم قراردادشان بیش از 100 میلیارد است و بدیهی ست با انتقال پرونده های مالیاتی آنان می توان از این ظرفیت برای عمران و آبادانی شهر بهره برد.

عکس/امین ساکی

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =