مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: ظرفیت‌های گردشگری کشور ژاپن و شهر تاریخی اصفهان در راستای توسعه ارتباط، شناسایی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری  خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون الهیاری در نشست هم‌اندیشی مسؤولان و کارشناسان گردشگری شرکت توسعه گردشگری ژاپن (jica) از شناسایی ظرفیت‌های گردشگری کشور ژاپن و شهر تاریخی اصفهان در راستای توسعه ارتباط خبر داد و اظهار داشت: این نشست هم‌اندیشی در راستای شناسایی مناطق و مقاصد گردشگری در داخل ایران صورت گرفته و فعالان گردشگری ژاپن در این راستا چند مقصد گردشگری همچون اصفهان، اهواز، تهران، تبریز و یزد را برای بررسی ظرفیت‌های گردشگری انتخاب کرده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی استان اصفهان تأکید کرد: پژوهشگران ژاپنی در راستای انتخاب مقاصد گردشگری دو مقوله مسیر راه ابریشم و تنوع آثار و جاذبه‌های تاریخی را اصلی‌ترین ملاک خود برای شناسایی ظرفیت‌های گردشگری خود در نظر گرفته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان افزود: با توجه به شروع دوران زندگی اجتماعی در استان اصفهان در بیش از 45 هزار سال قبل و همچنین آغاز تمدن در فلات مرکزی ایران در بیش از هفت هزار سال قبل (در تپه‌های باستانی سیلک) و همچنین ارائه خدمات شایسته اصفهان به فرهنگ و تمدن جهان اسلام، همگی سبب شده تا ژاپنی‌ها به اصفهان به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری غرب آسیا به ویژه جهت گردشگران ژاپنی بیندیشند.

وی با اشاره به تمدن فلات مرکزی ایران در دوران اسلامی تصریح کرد: قرار داشتن اصفهان در نزدیکی مسیر جاده ابریشم سبب شده است تا تمدن‌های کهن شرق آسیا علاقه‌ای ویژه به مقوله فرهنگی و توسعه گردشگری با اصفهان داشته باشند.

الهیاری اضافه کرد: وجود بیش از 22 هزار آثار تاریخی در استان در کنار جاذبه‌های بی‌بدیل فرهنگی و انتخاب این شهر به عنوان دومین شهر جهانی صنایع دستی فرصت مناسبی را در راستای توسعه گردشگری میان دو کشور ژاپن و ایران و به ویژه اصفهان به عنوان دو تمدن غنی قاره آسیا فراهم می‌سازد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =