معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به دو پرسش شهروندان درباره عایقهای صوتی مجاور بزرگراه ها و شلوغی و بی نظمی خط بی.آر.تی (خط ویژه اتوبوس واحد) توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شاید حوزه شهری و به خصوص شهر تهران از پرکامنت ترین بخشهای سرویس مشکلات مردم شمرده شود. مشکلاتی که تقریبا در همه این کلانشهر ۱۰-۱۲ میلیون نفری عمومیت دارد و البته برخی نیز ؛خیلی محلی؛ و جزئی است.
یکی از مشکلاتی که مردم درباره آلودگی صوتی در تهران به خبرآنلاین منعکس کرده اند سر و صدای دیوانه کننده بزرگراه هاست. برخی از مخاطبان نوشته اند از دست این سر و صدا جرات ندارد یک دقیقه پنجره خانه شان را بازکنند و برخی هم پرسیده اند چرا برخی از بزرگراه ها عایق صوتی دارد و برخی ندارد.

یکی از این مخاطبان در این باره نوشته: با سلام ساکن شهرک صدرا در میدان المپیک منطقه ۲۲ و بلوک همجوار پل چدید هستیم پل جدید ساخته شده هوانیروز الودگی صوتی زیادی ایجاد میکنه بطوری که یک لحظه نمیتوان پنجره را باز کرد با وجود اینکه چندین بار از طریق سایت شهرداری منطقه و نامه درخواست نصب دیوار عایق صوتی روی پل دادیم ترتیب اثر نداده اند در صورتی که در محل های کم اهمیت تر نصب کرده اند. تشکر اگر انعکاس دهید.

مخاطب دیگری، موضوع مشابهی را در نقطه دیگری از تهران، گوشزد کرده و نوشته: من از ساکنین مجاور اتوبان کردستان هستم. خواهش میکنم نسبت به ادامه نصب پنل های صداگیر در این اتوبان اقدام عاجل بنمایید. با وجود پنجره های دوجداره صدای اتوبان یک لحظه رهایمان نمی کند. چه رسد به اینکه بخواهیم پنجره را باز کنیم تا هوایی عوض شود. این پنل ها تا کمی بالاتر از ساختمان شهرداری منطقه نصب شده اند خواهشمندیم نصب مابقی اتوبان را نیز انجام دهید که از مشکلات عدیده ای که عبور اتوبان از کنار منازل ما ایجاد نموده تا حدی رهایی یابیم. با تشکر امیراباد شمالی خیابان شانزدهم

در همین رابطه از مدیرکل روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن ارائه توضیحاتی گفت: در برنامه شهرداری تهران، نصب پنل های عایق صوتی در مجموعه معابر بزرگراهی تهران وجود دارد و قرار است نسبت به نصب دیواره های صوتی که حائل بین سر و صدای خودروها و منازل است اقدام شود.
شهرام جبارزادگان توضیح داد: همانطور که شهروندان استحضار دارند در بزرگراه هایی مانند پل صدر، امام علی، حکیم و برخی دیگر از معابر بزرگراهی تهران این عایقهای صوتی نصب شده و در دستور کار شهرداری تهران است که امسال نسبت به نصب این عایث ها به متراژ ۹ هزار متر مربع که به طول حدود ۴.۵ کیلومتر است، اقدام کند.
او در ادامه با اشاره به اینکه شهروندان نباید سایر بزرگراه ها را با پل صدر که در کل معبر عایقهای صورتی نصب شده، مقایسه کنند، گفت: در برخی معبرها از نظر فنی و ساختار آنجا مشکلاتی وجود دارد که امکان نصب نیست. مثلا درباره معبر بزرگراه کردستان یا سایر معابری که مخاطبان شما نوشته اند، باید جزئیات را از کارشناسان شرکت کنترل آلودگی هوا که مسئول مطالعات نصب این عایقها هستند، سئوال کنید. با اینحال به نظر می رسد چون نصب این عایقها هزینه چندانی ندارد. ظاهرا موضوع اصلی بحث الزامات و مشکلات این مقاطع است.

 

 

شهرداری دست از سر بی.آر.تی ولی عصر بردارد؟
مخاطب دیگری با مقایسه وضعیت سابق و فعلی تردد اتوبوسهای واحد در محور خیابان ولی عصر از جنوب تا شمال تهران (میدان راه آهن- میدان تجریش) از وضعیت فعلی حمل و نقل مسافران در این خیابان گلایه دارد و نوشته: خط بی آر تی ولی عصر تا قبل از این که شهرداری قصد بهبودش رو داشته باشه مشکل خاصی نداشت، اتوبوسهای خصوصی به تعداد زیاد در حال رفت و آمد بود و تنها مشکل توقف اتوبوسها در بین مسیر برای سوار کردن مسافر بود. ولی اخیرا با ورود کردن شهرداری به این موضوع، مشکلات واقعی شروع شده و تعداد محدود اتوبوسها، بینظمی شدید و عدم برنامه ریزی در ایجاد تعادل بین تعداد اتوبوسهای پارک وی و تجریش واقعا عذاب آور شده. طوری که من که تا قبل از دخالت شهرداری خصوصی هر روز با بی آر تی از محل کار به منزل می رفتم توی گرمای هوا اون قدر اذیت شدم که قید وسیله نقلیه عمومی رو زدم و با ماشین شخصی رفت و آمد می کنم. از شهرداری خواهش می کنم دست از سر این خط بردارند

در پاسخ به این مخاطب، مدیرکل روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:به نظر می رسد تناقضی در فرمایش این شهروند است. اشاره شده با ورود شهرداری، این به بخش خصوصی سپرده شده است. به چند علت شهرداری سعی کرد به طور مستقیم در این خط ورود کنیم. اول اینکه این خط بسیار پرتردد و پرمسافر است و طبعا هر چه اتوبوس بیشتری در این مسیر باشد، دسترسی مردم به وسایط حمل و نقل عمومی راحتتر خواهد بود. استفاده از اتوبوسهای دوکابین شهرداری که به تهویه مجهز است و وسایل سرمایشی و گرمایشی مناسب دارددر همین راستا ارزیابی می شود.
شهرام جبارزادگان در ادامه گفت: اگر خاطر شهروندان باشد قبلا راننده های اتوبوس خصوصی هر جای مسیر که مسافر می دیدند ترمز می کردند و مسافر را سوار می کردند و زمانی که مسافر پیاده می شد، راننده کرایه او را می گرفت و مواردی از این دست باعث می شد حمل و نقل در این خط با تاخیر بسیار همراه باشد. الان فقط در ایستگاه کرایه اخذ می شود و راننده نیز در آن چندان دخیل نیست.
جبارزادگان با اشاره به اینکه با وجودی که در مقابل اظهار نارضایتی این شهروند دفاعی نداریم گفت: ولی شاید اولین موردی است که شهروندی ابراز نارضایتی از وضعیت فعلی این خط دارد چون همه مسافران از وضعیت فعلی نسبت به سابق ابراز رضایت می کنند.
او در ادامه با اشاره به کمبود کمبود ناوگان در این خط گفت: این مشکل در تمامی خطوط شهر به چشم می خورد و البته باید به مردم مژده داد تا قبل از اول مهر ۲۰۰ دستگاه اتوبوس ۲ کابین صفر کیلومتر به تهران داده می شود و بخشی از این ناوگان به خیابان ولی عصر اختصاص می یابد که تعداد آن حداقل ۲۰ دستگاه خواهد بود.
جبارزادگان به مشکل توقف اتوبوسهای واحد خیابان ولی عصر در تقاطع خیابانهای انقلاب و جمهوری گفت: قبول داریم این تقاطعها واقعا معطلی دارد. واقعا در این باره چاره ای نیست. گاهی قطاری از اتوبوسها را می بینید که در انتظار عبور از این تقاطع ها ایستاده اند. اتفاق خوبی افتاده این بوده قبلا راننده اتوبوس بخش خصوصی طوری حرکت می کرد که به چراغ قرمز بخورد و مسافر سوار کند الان راننده حقوق از ما می گیرد و برایش فرقی ندارد که مسافر سوار کند یا نه. قبلا رانندگان مسافران را یک ۲۰۰ تومانی می دیدند ولی الان اتفاقا راننده سعی می کند با سرعت مسیر را طی کند ولی این دو تقاطع همچنان مشکل بزرگ این خط تلقی می شوند.

 

 

۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    خط ولیعصر بهتر از قبل شده فقط محلهای شارژ کارتها رو بیشتر کنند