فرماندار سمنان: تحول در هر جامعه منوط به تحول در نظام تعلیم و تربیت آن جامعه  است

جلسه شورای آموزش و پرورش به ریاست سید عباس دانایی فرماندار شهرستان سمنان در محل فرمانداری برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین در این جلسه سید عباس دانایی فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان ماه بندگی ،و تبریک پیروزی مردم دردو انتخابات دوزادهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه بیش از ۶۸ درصد مردم شهرستان سمنان در حماسه ۲۹ اردیبهشت درپای صندوق های رای حاضر شدند که درمقایسه با یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا، که شاهد افزایش بیش از ۱۲ درصد مشارکت مردم در پای صندوق های رای نشانه دغدغه آنها برای توسعه است.
فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان یکی از حوزه های مهم اجتماعی و فرهنگی کشور محسوب می شود گفت توجه ویژه به مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش، یکی از مهمترین وظایف همه مسئولین است
دانایی با بیان اینکه تحول در هر جامعه منوط به تحول در نظام تعلیم و تربیت آن جامعه است بیان داشت : برداشتن گام های اساسی یکی از مهم ترین برنامه هایی است که باید در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.
.فرماندار سمنان با اشاره به تحصیل بیش از 35 هزار دانش آموز در مقاطع ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان گفت استفاده از پتانسیل و ظرفیت های در سطح شهرستان یکی از راهکارهای ارتقای سطح کمی و کیفی نظام تعلیم و تربیت شهرستان است.
دربانی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان نیز در این جلسه با اشاره یه اینکه به دنبال رفع مشکلات تامین فضاهای اموزشی مدارس استان هستیم گفت از سال 92 تا 95 بیش از 13 پروژه با ظرفیت بیش از 103 کلاس در متراز 15 هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد تومان در شهرستان سمنان به بهره برداری رسیده است و از پیگیری جذب اعتبارات ملی برای سال تحصیلی اتی در جهت ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی مورد نیاز خبر داد.
رضایی دبیر شورا و مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان در ادامه با ارائه گزارش مبسوطی از فعالیت‌های انجام‌شده از سوی آموزش و پرورش از آمادگی بیش از 70 پایگاه در سطح مدارس،25 کانون ورزشی برای اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت در تابستان امسال خبر داد.
وی با اشاره به شروع ثبت نام بیش از 2200دانش آموز پایه اول دبستان از 8 خرداد در سطح شهرستان سمنان بیان داشت آموزش وپرورش بااستفاده ازتمامی ظرفیت ها،امکانات،سازوکارهای لازم وبهره گیری ازتجارب موفق سال گذشته درانجام صحیح فرآیندثبت نام ،امید وار است بتواندرضایت خاطردانش آموزان والدین آنان را تأمین نماید.
در این جلسه، در خصوص سازمان‌دهی نیروی انسانی موردنیاز واحدهای آموزشی، کمبودها و مشکلات فضاهای آموزشی ،هماهنگی با دستگاهها در خصوص شناسایی ظرفیتها و پتانسیل ها، پیگیری تجهیز زیرساخت های فضاهای آموزش و فرهنگی وفضاسازی مطلوب مدارس ...بحث و تبادل نظر شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 671311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =