مهر نوشت: رئیس ستاد انتفاضه و قدس گفت: تمام تحلیل گران غربی اذعان کرده اند که اسرائیل در آستانه فروپاشی است.

سردار رمضان شریف با اشاره به دو استراتژی در سرزمین فلسطین گفت: یک استراتژی مبتنی بر جهاد و مبارزه است و استراتژی دیگر مبتنی بر سازش، صلح و فراهم کردن امور از طریق دیپلماسی است. انتفاضه جدید که در اوج مشغولیت جهان اسلام در سرزمین فلسطین شکل گرفت نشان داد نسل سوم و چهارم فلسطینی ها به آرمان آزادسازی «بیت المقدس» و سرزمین خود وفادار هستند و خود را با سرنوشت حکام عرب گره نزده اند.

اهم سخنان سردار رمضان شریف به شرح زیر است:

*{ در خصوص نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان «روز قدس» توسط امام (ره)} امام (ره) با اعلام روز جهانی قدس که پایان یک ماه عبادت و مربوط به کل امت اسلامی بود، تمام نگاه ها را به دشمن مشترک مسلمانان یعنی رژیم صهیونیستی جلب کرد.موضوع مهم دیگر در ابتدای انقلاب تعطیلی سفارت اسرائیل و بازگشایی سفارت فلسطین در ایران بود؛ نگاه بنیانگذار انقلاب به مساله فلسطین نگاهی عمیق بود.

* پیوند عمیقی بین رژیم شاهنشاهی و اسرائیل وجود داشت و شکستن این پیوند و اتصال موضوع فلسطین و نامگذاری روز جهانی قدس یکی از ابعاد مهم انقلاب است. بعد دیگر، مساله فلسطین و نگاهی که اندیشمندان و نخبگان جهان اسلام در این موضوع داشتند، بود. در طول ۶۸ سال که از اشغال فلسطین می گذرد و بیش از ۳۰ سال آن مربوط به پیش از انقلاب اسلامی می شود انسان های زیادی راهکارهایی ارائه کردند تا یک نوع وحدت در جهان اسلام پیرامون مساله فلسطین به وجود بیاورند، اما هیچ کدام نتوانست عمق و جایگاهی که «روز قدس» به وجود آورد را به وجود بیاورد.

* تصور اسرائیل این بود که نسل اول فلسطین پیر شده و از دنیا می روند و در نسل های دیگر این موضوع به فراموشی سپرده می شود. یکی از موضوعاتی که در عرصه افکار عمومی بیشترین تاثیر را برای عدم فراموشی مساله فلسطین داشته است نامگذاری روز قدس است.در طول همین یک سال اخیر فلسطینی ها تنها ۲۸۵ شهید در انتفاضه سوم تقدیم کردند. در هنگامی که همه نگاه ها معطوف به انقلاب اسلامی بود نامگذاری «روز قدس» تاثیر تعیین کننده ای در زنده نگه داشتن مساله فلسطین و مشخص کردن دشمن مشترک مسلمانان داشت. این نامگذاری کمک قابل توجهی به وحدت جهان اسلام نیز کرد.

*{ با اشاره به جنگ اسرائیلی ها با اعراب پیش از انقلاب اسلامی } معادله به این شکل بود که اگر تمام کشورهای عربی هم متحد شوند حریف اسرائیل نخواهند شد. تاثیر انقلاب اسلامی، کار را به جایی رساند که یکی از کشورهای کوچک اتحادیه عرب یعنی لبنان و گروه کوچکی به نام حزب الله برای نخستین بار در تاریخ موفق شد ارتش رژیم صهیونیستی را شکست دهد که این واقعیتی غیر قابل انکار است.

*با شکست ارتش اسرائیل از حزب الله پایه های تحلیل شکست ارتش عرب توسط رژیم صهیونیستی فرو ریخت. درگیری هایی که در جغرافیای جهان اسلام اتفاق افتاده ناشی از طراحی است که آمریکایی ها و اسرائیلی ها برای اینکه نگاه هایی که در مبارزه با اسرائیل تجمیع شده بود را متفرق کنند، است و متاسفانه در بخشی از راهبرد خود موفق بودند.

*{ با اشاره به جنگ ۳۳ روزه، ۸ روزه، ۲۱ روزه و ۵۲ روزه} در آن زمان همه نگاه ها و توجه ها معطوف به کمک به فلسطین و ظلم اسرائیل بود اما از زمانی که گروه های دست سازی مانند جبهه النصره و داعش را تدارک و سازماندهی کردند، تقریبا شرایط امنی برای اسرائیل به وجود آمد. پراکندگی و تفرق نقاط درگیری باعث شده است که اسرائیل در نقطه امنی قرار گیرد؛ البته این مساله دوام نخواهد داشت و با فروپاشی داعش، جبهه النصره و گروه های تکفیری این معادله از بین خواهد رفت و نگاه امت اسلامی به دشمن مشترک معطوف خواهد شد.

* تقریبا تمام تحلیل گران غربی اذعان کرده اند که اسرائیل در شرایط سختی قرار گرفته و در آستانه فروپاشی است؛ نه تنها مهاجرتی به اسرائیل صورت نمی گیرد بلکه موج معکوس مهاجرت وجود دارد و احساس ناامنی رو به گسترش است.

*مساله انتفاضه سوم با گروه های سنتی که با اسرائیل می جنگیدند متفاوت است.انتفاضه جدید که در اوج مشغولیت جهان اسلام در سرزمین فلسطین شکل گرفت نشان داد نسل سوم و چهارم فلسطینی ها به آرمان آزادسازی «بیت المقدس» و سرزمین خود وفادار هستند و خود را با سرنوشت حکام عرب گره نزده اند.

* سلاح هایی که در «انتفاضه سوم» به کار گرفته می شوند دست ساز و با ابتکار جوانان فلسطینی است، این مساله روزنه جدیدی است که در کنار تمام تلاش هایی که برای ایجاد حاشیه امن برای اسرائیل می شود، اتفاق می افتد. آنها جهاد و مبارزه را بدون اتکا به دیگران ادامه می دهند و این مساله نشات گرفته از رفتار و نگاه انقلاب اسلامی است.

* عملکرد جبهه‌ای علیه اسرائیل شکل گرفته است، این جبهه هم اکنون برای جلوگیری از فروپاشی یکی از کشورهای حوزه «مقاومت» یعنی سوریه می جنگد و در ۵ سال گذشته نیز موفق بوده است.

*{ در خصوص فراز و فرودهای برگزاری روز قدس پس از انقلاب اسلامی } موج اول برگزاری این روز به دلیل شخصیت کاریزمایی حضرت امام (ره) و شور، حرارت و هیجان دوران انقلاب، دوران بسیار پررنگ تر و سنگین تری دارد. به صورت طبیعی وقتی با مبدا انقلاب فاصله می گیریم به دلایل مختلف مثل شرایط دفاع مقدس و رکود در سرزمین فلسطین با افت جمعیت مواجه بودیم اما در ۶، ۷ سال گذشته که مبارزات مردم فلسطین جدی تر شد ما شاهد تراکم بیشتر جمعیت هستیم.

*وقتی اسرائیلی ها دانشمندان هسته ای ما را ترور کردند این فرصت به وجود آمد که ما برای تبیین چرایی مبارزه با اسرائیل و حمایت از فلسطین ما به ازای میدانی و عینی داشته باشیم.

* متاسفانه بعضی اوقات ما موضوع حمایت از فلسطین و مبارزه با اسرائیل را به سطح جناح‌های سیاسی داخلی تقلیل می دهیم که این موضوع مثل خیلی از مباحث دیگر می تواند آسیب ببیند. ما از ۳ منظر یعنی تکلیف شرعی و دینی، حقوق بشر و منافع ملی به مسئله فلسطین نگاه می کنیم. امروز تنها کشوری که ما را به صورت میدانی تهدید می کند، اسرائیل است و این موضوع را کتمان نیز نمی کند. مخالفت اسرائیلی ها با مردم ایران و انقلاب اسلامی شفاف و روشن است.

*{ با اشاره به چگونگی انجام راهپیمایی روز جهانی قدس در ایام فتنه } در آن زمان به دلیل عبور فتنه گران از قوانین جاری کشور شاهد ناامنی هایی در کشور بودیم که آسیب زیادی نیز به امنیت مردم وارد کرد؛ این موضوع هزینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشت و برای اولین بار پس از انقلاب، شعارهایی در این سطح مطرح شد، اما در همان سال و سال های بعد از فتنه آمار حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس افزایش داشته است.مردم فهمیدند که شعار «نه غزه، نه لبنان ...» مصرف داخلی دارد و برخاسته از بطن مردم نبود.

* راهپیمایی ها در ایران به شدت مورد توجه رسانه ها و خبرنگاران داخلی و خارجی است. تمام رسانه ها با اهداف خاصی تاسیس می شوند و بخشی از رسانه‌های خارجی رابطه خوبی با جمهوری اسلامی ندارند و مسلم است که از این افراد علیه جمهوری اسلامی استفاده کنند. در طول سال این رسانه ها برنامه هایی را برای تاثیرگذاری در جامعه ما اجرا می کنند و برای سنجش اثرگذاری آن، از فرصت هایی مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن و نظایر آن استفاده می کنند.

* اگر جمعیت در راهپیمایی ها بیشتر شود آنها حس می کنند که مردم رفتار برخی مسئولین را به حساب کلیت نظام نگذاشته اند. از سوی دیگر، رسانه های همسو هستند که می خواهند بررسی کنند پس از سی و چند سال از گذشت انقلاب، نگاه مردم به نظام و حکومت و میزان دلبستگی و علاقه آنها به چه صورت است؟

* اسرائیلی ها آرزوهای زیادی دارند و برای آن طراحی نیز می کنند تا بتوانند به امنیت ما دست اندازی کنند؛ طبیعتا حضور مردم و طراوت و شادابی آنها در روز جهانی قدس نقطه آماج آن رژیم صهیونیستی است در امنیت ملی ما و دلگرمی رزمندگان فلسطینی موثر است.

* یکی از بزرگترین دستاوردهای روز جهانی قدس امسال می تواند مقابله با این موضوع باشد که کشورهایی که تاکنون روابط پنهانی با اسرائیل داشته اند مثل ترکیه و عربستان به خودشان جرأت می دهند که این روابط را علنی کنند.

* صدام برای اینکه برای خود محبوبیت ایجاد کند، چند موشک به اسرائیل زد، هر چند برخی از کارشناسان می گویند که این موشک ها فاقد سر جنگی بوده است، اما احساس بر این بود که اگر کسی با اسرائیل مبارزه کند، محبوبیت بیشتری خواهد داشت. این معادله هم اکنون به واسطه شیطنت های اسرائیلی ها در حال کمرنگ شدن است و قبح رابطه با اسرائیل در حال شکسته شدن است.

*امیدوارم ملت ها امسال باشکوه بیشتری در مراسم روز جهانی قدس حضور پیدا کنند و اجازه ندهند برخی کشورها با رژیم صهیونیستی رابطه برقرار کنند.

* با جنایت هایی که اسرائیلی ها در سال های اخیر کرده اند، شاهد هستیم خیلی از NGOهای اروپایی که حتی مسلمان هم نیستند، برای همدردی و اقدام بشردوستانه به مسئله فلسطین توجه دارند و کمک می کنند.

* اگر بخواهیم خیلی ساده و شفاف به گفتمان «جمهوری اسلامی» و «انقلاب اسلامی» بپردازیم، حرف و پیام جمهوری اسلامی، پیام قرآن کریم و پیامبر اعظم(ص) است که سعادت دنیا و آخرت برای بشر در صورتی است که اجازه ندهد به کسی «ظلم» شود. جمهوری اسلامی در حد توان خود در سی و چند سال گذشته هر جا که مظلومین عالم مورد هجمه قرار گرفته اند، پیش‌قدم بوده و این به دلیل نوع نگاه دینی و مذهبی به موضوع است و به همین دلیل ماندگار شده و رونق بیشتری دارد.

*رئیس ستاد انتفاضه و قدس ادامه داد: وقتی ملت ایران بدون توجه به سازمان های بین المللی خرمشهر را آزاد کرد طبیعتا این یک الهام بخشی و الگودهی است؛ زمانی که فلسطینیان به این فهم برسند که خودشان باید بیت المقدس را آزاد کنند و تبدیل به یک مطالبه و آرمان شود، مطمئن باشید این موضوع محقق خواهد شد.

* اسرائیل در حوزه تصرف سرزمین متوقف شده و پذیرفته که تا همین جا هم زیاد پیشروی کرده است.

17219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن BE ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    7 17
    بایدبزوراسلحه وموشک این نامردهای اسراییلی راسرنگون کردوازسرزمینهای اشغالی بیرون راند.سیاست اشغال سرزمین وتوسعه اشغالگری وبزرگ کردن اسراییل تحت تفکراینکه نسلهای بعدی فلسطین مسئله رافراموش میکنند دقیقا یک الگوی زمینخواری وکشورسازی توسط آمریکادرمنطقه مااست وهدف آن خوردن وبردن وتصاحب منافع و داراییهای مردم منطقه است وبه جدبایدباآن مقابله کرد