۰ نفر
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
سفر ۲ روزه برای شیرازی‌ها

اگر هنوز به دلیل مشغله های زندگی و کاری نتونستید یه سفر به شیراز داشته باشید، این مطلب رو حتما بخونید و یه سفر دو روزه عالی به شیراز رو تجربه کنید.

شیراز شهریه که تو همه روزهای سال دیدنیه و از سفر به اونجا خسته نمیشین. شهر شیراز جاذبه های گردشگری زیادی داره، هم تاریخی و هم طبیعی که با دیدن اونا حیرت زده میشین. برای همین اگه قصد سفر به شیراز رو دارین بهتره برنامه یه سفر یه هفته ای رو بچینین تا بتونین درکمال آرامش از جاذبه های گردشگری مختلف درشهر دیدن کنین، ولی اگه زمان کمی دارین نگران نباشین چون میتونین با یه سفر دو روزه به شیراز یه سری جاهای بکر و خاص رو ببینین، شیراز علاوه بر دیدنی های داخل شهر، دارای مکانهای تفریحی سیاحتی زیبایی در اطرافش هست که بعضی از مسافرا صرفا برای دیدن اون مکان ها به شیراز سفر میکنن. مکان های بی نظیری که روزهای تعطیل میزبان خود شیرازی هاس و اگه دو روز تعطیل داشته باشن به اونجا سفر میکننن.

اگه تصمیم سفر به شیراز گرفتین به راحتی میتونین بلیط اتوبوس VIP رو با تخفیف باورنکردنی از پایانه ها خرید کنین و با خیال آسوده به این شهر سفر کنین. در بین وسایل نقلیه مختلف اتوبوس از همه به صرفه تره و میتونین خیلی راحت بلیط اتوبوس

 خودتون را از سایتهای فروش بلیط آنلاین مثل پایانه ها خرید کنین. دربین سایتهای مختلف بهتره از سایتی خرید کنین که تخفیفات بالاتری داشته باشه تا برای شما به صرفه تر باشه. ما سایت خرید بلیط اتوبوس پایانه ها رو بهتون پیشنهاد میدیم. دراین سایت میتونین خیلی راحت با انتخاب پایانه مبدا و مقصد و تاریخ حرکت بلیط اتوبوس مورد نظرتون رو با قیمت کمتر خرید کنین.

 

در ادامه شما رو با برخی از این مکان های زیبا آشنا میکنیم.
  

آبشار مارگون

در غرب شهرستان سپیدان روستای مارگون قرار داره که در کنار آن آبشار مارگون یا آبشار چشمه ای است. زیبایی این آبشار به اندازه ایست که حتی توریستهایی که به ایران سفر میکنن از آن دیدن  میکنن. در بالای این آبشار صدها چشمه قرار گرفته و چون هیچ رودخانه ای در بالای آن وجود ندارد به بزرگترین و مرتفع ترین آبشار چشمه ای جهان معروفه. در اطراف آبشار مارگون باغ های زیبا و مکان های مسطحی قرار گرفته که میشه اونجا چادر زد. البته هوای این منطقه سرده و بهتره در تابستان و بهار به اونجا سفر کنین. فاصله آبشار تا سپیدان 130 کیلومتر میشه.  ساکنان این منطقه از قوم لر هستند و به زبان لری صحبت میکنند.

آبشار مارگون

دسترسی به این آبشار از اقصی نقاط کشور خیلی راحته و میتونین با برنامه ریزی از این مکان زیبا دیدن کنین. در نظر داشته باشین در ایام شلوغی ممکنه برای جای پارک دچار مشکل بشین پس بهتره در روزهای شلوغی صبح زود به این مکان برین تا دچار مشکل نشین.  

روستای قلات

قلات روستایی است که در 36 کیلومتری شمال غرب شیراز قرار داره. قلات در منطقه ای باصفا در کنار چشمه ای زیبا و در بین درختان و باغ های سرسبز قرار گرفته و به حدی زیباس که انگار بخشی از بهشته. این منطقه دارای آب وهوای بسیار خنکیه و به همین خاطر در گرمترین ایام سال هم پذیرای مسافران زیادیه. روستای قلات دارای خانه هایی به صورت پلکانیه که بیشتر از دامنه کوه به قله کشیده شدن.

مردم این منطقه خیلی مهمان نواز و خون گرم هستن و شغل بیشتر آنها دامداری و باغداریه. به این دلیل باغ های بسیاری در این منطقه میبینین.

اگه به این منطقه سفر کردین خرید محصولات لبنی رو فراموش نکنین. بیشتر مغازه های محلی در قلات محصولات لبنی رو میفروشن.

گیاهان دارویی زیادی رو در این منطقه میبینین که بسیار زیبا در کنار هم رشد کردن و میتونین از اونا تهیه کنین.

اگه به این منطقه سفر کردین بازدید از رودخانه شب شتری و چشمه انجیری را فراموش نکنین. به دلیل محبوبیت این منطقه رستوران ها و کافه هایی در آن ساخته شده تا مکان و فضای مناسب تری را برای تفریح یکی دو روزه رقم بزنه.

  
دریاچه مهارلو

دریاچه مهارلو جاذبه ای منحصر به فرد در نزدیک شیراز و در روستایی به نام مهارلو هست. از آنجاییکه آب این دریاچه شوره و تبخیرش بالاست لايه ای از نمک در کنارهایی از این دریاچه تشکیل شده و بسیار دیدنیه. جالبه بدونین پرندگان مهاجری همچون فلامینگو در فصل سرما به این دریاچه مهاجرت میکنن. فاصله این روستای دیدنی تا شیراز فقط 18 کیلومتره و شیرازی های زیادی برای تفریح به این روستا سر میزنن.
دریاچه مهارلو

غار شاپور

تو فاصله 140 کیلومتری شیراز یکی از جاذبه های تاریخی ایران به نام غار شاپور را میتونید ببیند. این غار که در 4 کیلومتری شهر بیشاپور هست و به دلیل قرار گرفتن مجسمه ی شاپور در دهانه اش شهرت گرفته. این مجسمه که هفت متر ارتفاع داره حدود 1700 سال پیش ساخته شده و هنوزم استواره، البته یه بار به دست اعراب واژگون شد و در سال 1336 دوباره توسط ارتش ایران سرپا شد. دو کتیبه در این غار بنا شده که یکی کتیبه سنگی شاپور است و یکی نحوه ی بازسازی مجسمه. کسایی که به آثار تاریخی علاقه دارن نباید این اثر را از دست بدن. لازمه بدونین توی همه ی فصول میتونین از این غار دیدن کنین.

سامانه پایانه ها این بار به معرفی شهرهای بکر استان شیراز پرداخت. هرچند اینها تنها بخشی از زیبایی های شیراز بود و ادامه داره. همچنین شما میتونین سفر خودتون رو با وسایل نقلیه ی عمومی انجام بدین، مثلا با خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از سایت پایانه ها با بهترین اتوبوس های کشور همسفر بشین.

Payaneha.com

پایانه ها را در تلگرام دنبال کنید.

@payanehaticket

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734243