کاربران خبرآنلاین معتقدند «اگر ابزار تعرفه واردات خودرو موثر بود، تا الان توانسته بودیم با بنز آلمان رقابت کنیم.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در سال‌های گذشته پیش‌نویسی برای تعیین سند جامع استراتژی خودرو نوشته شد، اما این سند به صورت رسمی نتوانست الزامی برای خودروسازان جهت ارتقای کیفیت و توسعه فعالیت‌ها باشد.

به اعتقاد کارشناسان، خودروهای داخلی با قیمت‌های فعلی توان رقابت جدی با خودروهای خارجی ندارند، بنابراین باید با ارتقای کیفیت، شرایط رقابتی در صنعت خودرو ایجاد شود. در این شرایط، این سوال مطرح است که آیا همچنان با ابزار تعرفه و جلوگیری از واردات می‌توان به حمایت از تولید داخل و کیفی کردن تولیدات پرداخت؟ کاربران خبرآنلاین در این خصوص دیدگاه‌های جالی داشتند.

یکی از کاربران که نام خود را عنوان نکرده، نوشت: «الان مساله کیفیت خودرو‌ نیست، مساله کمیت و بنزین‌های سمی است. سوال اشتباه است هوا را ببینید.»

کاربر دیگری متذکر شد: «اگر جان انسان‌ها مهم بود، به‌خاطر آلودگی هوا تعرفه ماشین‌ها رو صفر می‌کردند و پراید، ۴۰۵، نیسان آبی از سطح شهر جمع می‌شد.»

یکی از کاربران خبرآنلاین تصریح کرد: «تعرفه اگر به شکل درست استفاده بشه، می‌تونه مفید باشه. به این ترتیب که در یک پروسه 10 یا 20 ساله هر سال میزان تعرفه رو کاهش داد تا اون رو به صفر رسوند. در چنین شرایطی صنایع فرصت دارند ظرف 10 یا 20 سال خودشون رو به شرایط رقابتی برسونند. منتها در ایران این مکانیسم برعکسه و با ایجاد انحصار برای تولیدکننده، اون رو تشویق به کاهش کیفیت می‌کنند.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین نوشت: «راه افزایش کیفیت خودرو همانی است که در همه دنیا عمل می‌شود. حذف دخالت دولت‌ها، رقابت عادلانه، سرمایه‌گذاری و ثبات اقتصادی، افزایش تعرفه فقط در جهت پر شدن خواص است از جمله دولت و تاثیری در کیفیت نخواهد داشت.»

«پیمان» عنوان کرد: «با این کار کمک می‌کنیم که بیشتر ماشین داخلی بی‌کیفیت داشته باشیم. تعرفه باید کم بشه که خودروساز مجاب بشه کیفیت محصولاتشو ببره بالا. همیشه برعکس عمل می‌کنیم و دلیل پیشرفت نکردنمون همینه.»

وی تصریح کرد: «تولید داخلی افسانه‌ای بیش نیست بعنوان مثال سایپا پس از چند دهه تولید پراید حتی نتوانسته بخاری آن را فقط کمی اصلاح کند تولید موتور و گیربکس و بدنه و غیره پیشکش.»

کاربر دیگری یادآور شد: «تولید خودرو و شرایط رقابتی آن در کشور ما نسبت به همه جا برعکسه. با جلوگیری و بالاتر بردن تعرفه گمرک می‌خواهند رونق و رقابت ایجاد کنند. نتیجه‌اش چی می‌شه؟ فروش و انداختن انواع گاری با شمایل جدید و تحت عنوان خودروهای داخلی.»

یکی دیگر از کاربران تصریح کرد: «کلا باید تعرفه برداشته شود و فقط حقوق و عوارض گمرکی بابت واردات خودرو اخذ شود.»

کاربر دیگری تاکید کرد: «اگر قرار بود، اثرگذارباشه، حالا دیگه باید با بنز آلمان رقابت می‌کردیم.»

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
    0 15
    با انتشار این سوال و جواب های بی پایه و اساس آب به آسیاب افرادی می ریزید که مردم رو عوام الناس می خوانند و از دور کردن آنها و نماینده هایشان از روند تصمیم گیری باکی ندارند.
  • خشایارمستوفی A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
    14 0
    الوزارت الصنایع: وآنانی راکه درپرایدها وآردیها و روآها وسایر فرغونهای سایپا وایریخودرو کشته میشوند مرده نپندارید همانا آنان هرکدام تبدیل به210 میلیون پول میشوند وخانواده هایشان ازآن روزی میخورند