فارس نوشت:

رئیس کل دادگستری گیلان از دستگیری چهار نفر از کارمندان شهرداری رشت خبر داد و گفت: کارمندان شهرداری رشت به جرم ارتشاء در کمیسیون ماده 100 راهی زندان شدند.

احمد سیاوش‌پور عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل پرونده ارتشاء شهرداری رشت در دادسرای این شهر اظهار کرد: پرونده مذکور مربوط به کمیسیون ماده 100 است.

وی از دستگیری چهار نفر از کارمندان شهرداری رشت خبر داد و افزود: هفته گذشته آخرین نفر آنها که متواری بود دستگیر شده است.

سیاوش‌پور با بیان اینکه چهار نفر کارمند مذکور به جرم ارتشاء محکوم به حبس شدند، تصریح کرد: «م ـ م» به پنج سال حبس، 3 میلیارد ریال جزای نقدی و 50 ضربه شلاق محکوم شده است. رئیس کل دادگستری گیلان محکومیت «ع ـ ن» را چهار سال حبس و 3 میلیارد ریال جزای نقدی و 20 ضربه شلاق خواند و بیان کرد: «الف ـ م» به چهار سال حبس، 800 میلیون ریال جزای نقدی، 20 ضربه شلاق و 6 ماه انفصال موقت از خدمات دولتی محکوم شده ضمن اینکه محکومیت «ب ـ ش» یک سال حبس است.

بازپس‌گیری 3.5 هکتار اراضی ملی در بندر انزلی

وی در ادامه به تصرف 3.5 هکتار اراضی ملی در بندر انزلی اشاره کرد و گفت: فردی اراضی مذکور را تصرف کرده و واحدهای ساختمانی را در آن احداث کرده بود.

سیاوش‌پور با اشاره به اینکه رای دادگاه مبنی بر بازپس‌گیری اراضی ملی در بندر انزلی صادر شده است، خاطرنشان کرد: هفته گذشته ساختمان‌های احداث شده در اراضی مذکور تخریب و زمین به دولت بازگردانده شده است.

رئیس کل دادگستری گیلان بر مقابله با زمین‌خواری در استان تاکید کرد و یادآور شد: دستگاه قضا با اراده قوی و بدون کوچک‌ترین تبعیض و ملاحظه‌ای باید با مجرمان در حوزه بیت‌المال برخورد داشته باشد.

وی با بیان اینکه مسئولان ارشد کشور بر مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید دارند، اظهار کرد: استمرار، دوام، مقبولیت و مشروعیت هر نظام بر پایه اعتماد مردم به مجموعه حکومت است.

سیاوش‌پور سالم بودن دولت‌ها را یکی از راه‌های استمرار اعتماد و حمایت جمعی مردم دانست و بیان کرد: اراده تمام مسئولان نظام بر سالم بودن جامعه است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    11 0
    این کار عالیه ولی چرا به تخلفات شهرداری تهران رسیدگی نمیشه همین
    • بی نام IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
      10 0
      گردنشون کلفته
  • بی نام RO ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    14 0
    متاسفانه رشوه خواری تو شهرداری ها یه امر عادی شده
  • گل اقا A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    4 0
    دم دادگستری گیلان گرم