ایسنا نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دولت‌ها باید فراتر از ارائه آمار هدفگذاری کنند گفت: کسی که در هفته یک ساعت کار می‌کند نباید شاغل محسوب شود.

سعید جلیلی در سلسله جلسات «سایه تمدن اسلامی برای تایید، تکمیل و تصحیح برنامه های دولت دوازدهم»، (دولت سایه) و در نقد برنامه‌های علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دوازدهم با اشاره به اینکه اگر از یک وزیر نقد می شود باید به نقاط قوت او هم توجه شود اظهار داشت:‌ برخی مباحثی که درشعارهای دولت دوازدهم مانند «حقوق شهروندی»، «آرامش» و «امنیت» بیان شده خوب و درست است ولی مردم باید این مولفه ها را در تمام وجوه زندگی خود احساس کنند. برای مثال بخش مهمی از امنیت، امنیت شغلی است و شاید حتی بتوان امنیت شغلی را مهمترین مقوله در بحث امنیت در ذهن مردم دانست.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت‌ها باید فراتر از ارائه آمار هدفگذاری کنند، مثلا وقتی یک ساعت کار در هفته هم شغل محسوب شود، این آمار نباید برای دولتمردان راضی کننده باشد زیرا کسی را که در طول هفته فقط یک ساعت کار دارد نمی توان شاغل محسوب کرد. بخش دیگری از امنیت شغلی موضوع «ایمنی شغلی» است که این مساله نیز باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: برخی از وظایف دولت با ساز و کار موجود و ساختار فعلی عملیاتی نمی‌شود و باید شیوه‌های جدید برای غلبه بر مشکلات و موانع بوروکراسی به کار بست. مثلا خیلی از مشکلات را می‌توان با مشارکت مردم حل و فصل کرد. دولت مقتدر دولتی است که تصمیم خود را در نهایت بتواند عملیاتی و اجرا کند نه آنکه صرفا جار و جنجال ایجاد کند.

جلیلی در پایان با تاکید بر ظرفیت بزرگ تشکل‌های صنفی برای پیگیری و حل مشکلات، گفت: این تشکل ها می‌توانند اجرای قوانین را از مسئولان مطالبه کنند تا مشکلات در این باره به حداقل برسد.

این جلسه با حضور یاراحمدیان رییس هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران، مهندس فاضل همامی رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تعاونی ایران، دکتر فراز کارشناس حوزه روابط کار، عنبری مسئول کارگروه اشتغال شبکه کانون‌های تفکر ایران و جمعی دیگر از کارشناسان این حوزه برگزار شد.

 

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =