انتخاب نوشت: عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است که آنچه تحت عنوان کمپین «پشیمانم» در مورد رای به روحانی به راه افتاده، با برنامه ریزی جریان رادیکال صورت گرفته است.

ناصری  اظهار داشت: معتقدم پشت ماجرای فضای روانی که علیه دولت شکل گرفته، جریال رادیکال و افراطی است که هر تلاشی کرد تا روحانی پیروز انتخابات نشود و به اولین رئیس جمهور تک دوره ای بدل شود. البته توانستند در نهایت 16 میلیون رای جمع آوری کنند.

عضو سابق شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تاکید کرد: رقبا دارند زمینه چینی می کنند تا حداقل در 1400 گفتمان اصلاحات و روحانی پیروز انتخابات نشود.

وی افزود: از انجایی که مشکلات اقتصادی مردم به شدت سنگین است و از سوی دیگر جامعه، ما یک جامعه احساسی است و میخواهد نتایج اقدامات و سیاست ها را زود ببیند و همچنین آشنایی کامل با پیچیدگی های ساختاری دولت و .. ندارد، لذا تحت تاثیر فضاسازی جریان مقابل قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: این فضا باید بالاخره مدیریت شود، جامعه ما بسیار جامعه هیجان زده ای است و به نوعی شبکه اجتماعی زده شده، است. البته این مسئله تاثیر مثبت داشته و همین باعث شد که رای روحانی افزایش یابد. بنابراین باید به این نوع مسائل توجه کرد و رسانه های اصلاح طلب می بایست در این زمینه هوشمندانه افکار عمومی را اگاه کنند.

عضو سابق شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات خاطرنشان کرد: اصلاحات در یک اقتصاد از بنیان خراب به سرعت جواب نمیدهد. البته ناهماهنگی تیم اقتصادی در این زمینه کم نبوده است. بسیاری از نخبگان پیشتر به جناب روحانی گفته بودند که عبور از رکود بهتر از تورم است. همه این نوع مسائل در کمپین مذکور موثر بوده اند.

ناصری در بخش دیگری گفت: واقعیت همیشه این گلایه بوده که در دولت های قبل، نهادها و موسسات غیرضرورت قوت پیدا کرده است. در دولت اصلاحات ساختار بودجه شفاف بود و دستگاه ها نسبت به بودجه دولت و اجرایی توجیه بودند. اما با از بین بردن سازمان مدیریت توسط احمدی نژاد، اساسا اوضاع بی حساب و کتاب شد، چراکه میخواستند سیستم کنترل و نظارت وجود نداشته باشد.

وی افزود: باوجود انتقاداتی که وجود دارد، اما بودجه روحانی باعث شد مردم بفهمند برخی نهادهایی که در قم هستند و نبودشان هیچ تاثیری بر سرنوشت فرهنگی کشور ندارد، چقدر بودجه می گیرند. اما همچنان بودجه می گیرند و این ارقام هر ساله افزایش پیدا کرده است. برخی دستگاه های فرهنگی، بودجه شان بیشتر از بودجه وزات ارشاد است. بنابراین شفاف سازی صورت گرفته در بودجه ارائه شده روحانی، امر مثبتی است. به نظر من اگر روحانی به همراه مجلس و نهادهای بالادستی بتواند و جرات کند، نظام دیوانسالاری کشور را سامان دهد، محصول خوبی مثل برجام خواهیم داشت.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هاشم IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
    0 0
    شما بی خیال