۰ نفر
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۱
چطور پولهای خود را خرج کنیم؟

بهتر است هرشب هزینه های خود را روی یک کاغذ بنویسند؛ این کار باعث می شود که به حساب کتاب کردن عادت کنند.

آدم‌ها دو دسته اند؛یک دسته کسانی‌ که در پول جمع کردن و پس انداز کرد مهارت دارند ،این گروه به اصطلاح هیچوقت آخرماه به ته دیگ نمی‌خورند. برعکس گروه دیگری هستند که همیشه به ته دیگ می خورند و هیچوقت از خرج کردن پول لذت نمی برند، چون همیشه سختی می کشند.

کسانی‌ که بلد نیستند چطور خرج کنند(بی‌ پول ها) حواسشان به خرج بیش از حد و الکی‌ خود نیست درواقع متوجه  خرج زیاد خود نمی شوند.مشکل آن‌ها در این است که نمی توانند درست حساب کنند که چقدر پول برایشان مانده و تاحالا چقدر خرج کردند.در واقع حساب کتاب پول‌های خود را ندارند . مثلا: اواسط ماه است و تا آخر ماه مقدار کمی‌ پول دارند، به یک مغازه می روند و اگر چیزی به چشمشان بخورد که خوششان بیاید به قیمت آن و شرایط خود توجه نمی کنند و آن را می‌خرند. درواقع آنها درست خرید کردن را بلد نیستند و خرید‌های اضافه و بد موقع می کنند.

دسته ای دیگر کسانی‌ هستند که بلدند چطور با پولشان کنار بیایند. حواسشان همیشه به پول خرج شده و باقی‌ مانده هست. در ذهن خود همیشه حساب کتاب می کنند که تا چند روز آینده چقدر خرج کنند و چقدر برایشان باقی می ماند. حتی حواسشان به هزینه های ۱۰ ساله آینده شان هم هست.مثلا وقتی در‌ همان شرایطی که گروه ولخرج در مغازه داشت، قرار می گیرند به خودشان سخت گرفته و این ماه آن جنس را نمی خرند‪.

اگر در گروه اول هستید،بهتر است هرشب هزینه های خود را روی یک کاغذ بنویسند؛ این کار باعث می شود که به حساب کتاب کردن عادت کنند. راه حل دوم این است که فکر نکنند اگر یک جنس ارزان می‌خرند یعنی‌ حتما سود کردند. زیرا بعضی‌ موقع‌ها همین جنس ارزان را شما مجبور می شوید  چندین بار بخرید چون کیفیت آن خوب نیست. پس اول  کیفیت نگاه کنند و بعد به قیمت.

 

منبع: سایت The 5 seconds/ مترجم:متین والی نژاد

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    1 0
    اول بهتره بگید چطور پول در بیاوریم
  • مهدى بهرامى A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 1
    ببخشيد يه اشتباهى پيش امده كدوم پول
  • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    به به عاشق نظراتتون شدم. اول مقاله نویس بگه خرج کردن چقدر پولو میگه؟؟ بعد بگه نوعش درست هست یا نه. احتمالا نویسنده درآمد خوبی داره و میتونه پس انداز کنه واسه همین ادعای بلد بودن داره.
  • mehdi US ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    این مطالب رو زمانی به مردم بگید پولی تو جیبشون باشه؟نه الان که جیبون از نداری داره کپک میزنه؟
  • بی نام A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    2 0
    بسیار عالی اغلب مردم ایران ولخرج هستن به همین خاطر در عذاب مالی هستند.