ایلنا به نقل از علی‌نقی خاموشی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و انگلیس نوشت:مسدود شدن حساب بازرگان های ایرانی در بانک‌های انگلستان، ترکیه و امارات صحت ندارد.

 روز گذشته خبری در برخی رسانه‌ها منتشر شد که بر اساس آن ادعا شده بود بانک‌های انگلستان، ترکیه و امارات حساب‌های بانکی افراد ایرانی غیرمقیم در این کشورها را مسدود کرده‌اند.

علی‌نقی خاموشی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و انگلیس،در خصوص این خبر، اظهار داشت: چنین خبرى صحت ندارد و نمى دانم برخی بر چه اساسى چنین حرفی زده‌اند. تا این لحظه هیچ حسابی از تاجران ایرانی اعم از مقیم و غیر مقیم در انگلستان بسته نشده است. البته باید بگویم در واقع پس از برجام تغییر خاصی در روابط اقتصادی دو کشور در بخش خصوصی، مخصوصا در حوزه مسائل بین بانکی ایجاد نشده است.

مسعود دانشمند، رئیس اتاق بازرگانى ایران و امارات در خصوص  خبر مسدود شدن حساب‌های بانکی ایرانیان گفت: هر روز در جامعه خبرهاى زیادی منتشر مى شود اما ما باید خودمان عاقل باشیم و هر خبرى را باور نکنیم.

دانشمند ادامه داد: رسانه‌ها و فعالان بخش خصوصى که در حوزه بین‌الملل فعال هستند نباید در دام اینگونه خبرهای نادرست بیفتند. متاسفانه در این چند ماه اخیر کار من این شده که خبر مسدود شدن حساب‌هاى تاجران ایرانی در امارات را تکذیب کنم.

از سوى دیگر نایب رئیس اتاق ارومیه نیز، با بیان اینکه این سلسله خبرها نشان از هدف دار بودن آن دارد، گفت: به نظر می آید عده‌ای در داخل بیشتر از دشمنان خارجی راغب هستند که تاجران ایرانی بر اثر تحریم‌های آمریکا یا ترس از ترامپ خسارت ببینند و هر چند روز یکبار خبر مسدود شدن حسابها را اعلام می کنند.

علی دیلمقانیان ادامه داد: این افراد دلسوز بخش خصوصی و تاجران ایرانی نیستند و فقط می‌خواهند با انتشار این قبیل اخبار، برجام یا سیاست خارجی دولت را زیر سوال ببرند اما در نهایت، تاجرانی که در آن کشورها فعالیت می‌کنند متضرر می‌شوند. ناامنی روانی دست کمی از نا آرامی اجتماعی ندارد و فوق العاده اثر گذار است.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =