ایرج رضایی، عضو شورای کلانشهر اراک در نطق پیش از شروع صحن رسمی شورا ، عصر دوشنبه ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم بیان کرد: آنچه که در واقعه کربلا درس آموزی داشته، آزادی و آزادگی است که حضرت امام حسین (ع)در این باره می فرمایند " اگر دین ندارید آزاده باشید" . آزادگی هنری نیست که هر کس آن را داشته باشد و حریت مقامی نیست که هر کس بتواند خود را در چنین جایگاهی نشان دهد.

به گزارش خبرآنلاین، وی افزود: ما در روزگاری زندگی می کنیم که فراز و نشیب های فراوانی را تحمل کرده ایم و آنچه که باید به آن دست یابیم آزادی و آزاد مردی است.
رضایی عنوان کرد: در راستای همین مساله 8 سال دفاع مقدس از این مرزو بوم داشتیم که در برابر زیاده خواهی دشمن ایستادیم. هفته دفاع مقدس را گرامی می داریم.
وی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی خاطرنشان کرد: زیربنای هر کشوری آموزش و پرورش استعداد ها و نیروی آن است. لازم می دانم به متولیان عرصه علم و دانش توصیه کنم تا در مسیری بکوشیم که هدایتگر باشیم و از این طریق ببینیم مشکل بشریت امروز چیست.
عضو شورای پنجم کلانشهر اراک ادامه داد: کسانی که قانون شکنی می کنند قطعا بایستی به مسیر قانون از مجاری درست هدایت شوند. ضرب و شتم کارگران و آنچه که به وقوع پیوست زیبنده جمهوری اسلامی ایران ، استان و شهر ما نبوده است. آن دسته از افرادی که می بایست پیشگیری در این امر داشته باشند و نیز آن هایی که ناخواسته وارد این عرصه شدند بایستی پاسخگو باشند. این ها به آبروی نظام و آبروی کارگری لطمه زده اند.
وی به سختی و مشقت هایی که امروزه در جامعه گریبان گیر جوانان و خانواده ها شده است اشاره کرد و گفت: کشوری که هشت سال در جنگ تحمیلی و پس از آن در جنگ تحریمی بوده قطعا آثاری جز این آثاری که در جامعه کنونی می بینید نمودار نخواهد شد. اما سوال اینجاست که چرا باید علاج واقعه قبل از وقوع‌ نباشد؟ مگر این کارگران و شرکت ها همان هایی نیستند که در زمان جنگ بهترین پل ها و ادوات را تولید می کردند؟ بر ما چه گذشته است که امروز کارخانه ها به این وضع دچار شده اند؟ چرا مسئولین ذیربط به موقع ورود پیدا نکردند؟
رضایی اظهار داشت: من تقاضا دارم فرماندار اراک و معاونت سیاسی امنیتی استان مرکزی در شورا دعوت شوند و توضیحات لازم را به نمایندگان مردم در صحن به طور کامل ارائه دهند. آنچه که بر مردم گذشت بر ما گذشته است .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =