جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: هماهنگی‌های اجرایی در این زمینه را به خوبی انجام دادیم تا بتوانیم ظرف یک تا دو ماه آینده به طور کامل در گمرکات هرمزگان مستقر شویم.

به گزارش خحبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، سردار اسکندر مومنی پس از برگزاری هفدهمین جلسه قرارگاه مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا در هرمزگان در جمع خبرنگاران، بیان داشت: در جلسه امروز که با حضور کلیه معاونان فرماندهی ناجا و استاندار هرمزگان و مسؤولین گمرک استان هرمزگان و همین طور فرمانده انتظامی هرمزگان و معاونان وی برگزار شد، راهکارهای پیشگیری و جلوگیری از ورود قاچاق کالا به کشور را مورد بررسی قرار دادیم و بحث‌های گوناگونی در زمینه راهکارهای کاهش قاچاق صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی ناجا پیشگیری از ورود کالای قاچاق است، افزود: نحوه و شیوه استقرار پلیس در گمرکات استان هرمزگان به عنوان فعال‌ترین گمرکات کشور را نیز بررسی کردیم و هماهنگی‌های اجرایی در این زمینه را به خوبی انجام دادیم تا بتوانیم ظرف یک تا دو ماه آینده به طور کامل در گمرکات هرمزگان مستقر شویم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: روزانه سه هزار کانتینر از مبادی هرمزگان خارج می شود که حدود 11 درصد آنها کنترل می شود و برنامه داریم تا ظرف یک یا دو سال آینده کنترل تمام‌شمار مکانیزه تمامی کانتینرها را اعمال کنیم تا قاچاق سازمان‌یافته از مبادی رسمی کشور به حداقل ممکن برسد.

سردار مومنی تصریح کرد: برنامه ما کنترل مکانیزه کانتینرهاست که بر این اساس دستگاه های ایکس ری نسل جدید برای کنترل در حال حرکت کامیون ها در گمرکات نصب می شود.

وی گفت: در حال حاضر حدود 15 دستگاه ایکس ری در کشور وجود دارد که طبق برنامه 35 دستگاه دیگر نیز اضافه خواهد شد تا کنترل کانتینرها با سرعت بیشتری انجام شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به آمار کشفیات قاچاق در کشور، اظهار داشت: در سه ماه نخست سال جاری تعداد پرونده های قاچاق بالای 500 میلیون تومان در کشور 26 درصد افزایش یافته و در مجموع ارزش ریالی کشفیات نیز 52 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =