برادران ارک با تکیه بر فرهنگ غنی آذربایجان جهانی می شوند

فیلمساز برجسته کشور گفت: برادران ارک با تکیه بر فرهنگ غنی آذربایجان می توانند به هنرمندانی جهانی بدل شوند.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، مجتبی راعیدر آیین رونمایی فیلم «حیوان» ساخته برادران ارک در هتل کایا تبریز با اشاره به نخستین شناخت خود از این فیلمسازان چوان تبریزی افزود: در جشنواره همدان داور بودم و فیلم «سویوق» از برادران ارک دیدم و احساس کردم که این فیلم نوید فیلم سازی برزگ است و بقیه داوران نیز این نظر را داشتند، و جایزه برادران به حق شایسته تلاش والایشان بود.
راعی با بیان اینکه، همواره نگران بودم که این همه استعداد چه می شود، چون استعدادهای به هدر رفته زیاد دیدیم، تصریح کرد: با جرات می گویم که تبریز دو جوان با استعداد و توانمند دارد که فکر می کنم از بزرگان فیلم سازی آینده کشور خواهند بود.
وی خاطرنشان کرد: جامعه نقشی جدی در قبال استعدادهایش دارد و بدترین حالت این است که انتظار داشته باشیم دولت باید پا پیش بگذارد، در حقیقت دولت نیز در این زمینه وظایفی دارد و باید انجام دهد، اما اشتباه بزرگی است اگر برای تامین همه فرصتها منتظر دولت باشیم.
این هنرمند مظرح عرصه سینمای کشور، با بیان اینکه سرمایه یک شهر آدمهای بزرگ آن هستند، هنرمندان شما سرمایه شهرتان هستند، تاکید کرد: این جوانان سرمایه تبریز هستند، باید خود شهر همکاری و برای تلاش و فعالیت آنها شوری ایجاد کند ، برای موفقیت هنرمند این حمایت مهم است که رشد یابد و تشویق شود.
راعی با تاکید بر اینکه جوانان برای پیشرفت به این حمایتها احتیاج دارند، ادامه داد: باید به این استعدادها پاسخ دهید، پیشکسوتان این عرصه وظیفه مهمی دارند که باید تشویق کنند زیرا تشویقهای شما برای ارتقا کیفیت هنر و فرهنگ شهرتان نقش مستقیم دارد.
مجتبی راعی، خاظرنشان کرد: چیزی که انگیزه مرا مضاعف می کند، فرهنگی این جوانان را رشد داده، فرهنگ شمس است که این توان را به برادران ارک داده است.
وی با بیان اینکه؛ این دو برادر می توانند بگویند من فرزند شمس ام، تاکید کرد: این ظرفیت کوچکی نیست، مولانا اگر شمس را نمی دید استادی معمولی بود که به همان سادگی می مرد.
مجتبی راعی اذعان داشت: شمس می گوید «من نهنگی هستم که در تبریز جا نداشتم زیرا این شهر جای نهنگهای بزرگتر بودند» این فرهنگ در ژن و کلام این جوانان است و امیدوارم بیشتر از هر کسی خودشان قدر این ژن را بدانند.
وی ادامه داد: برخی از جوانان کار را از فیلم فیلمسازان بزرگ دنیا یاد می گیرند و فرهنگ را هم از همان فیلمسازان می آموزند، باید تلاش کنیم تا در کنار بزرگان این عرصه چیزی برای گفتن داشته و بتوانم بنویسم، این جوانان باز نتیجه فرهنگ این شهر و مردمند که چه پرورش داده است.
این فیلمساز بزرگ کشور، با بیان اینکه این خاک چیزی دارد که چنین بزرگانی پرورش می دهد، گفت: امیدوارم برادران ارک فرهنگ تبریز، شمس، شیخ شبستری، علامه قاضی و علامه جعفری را رشد دهند که ما باید منتظر باشیم فیلمسازانی بزرگ با قد و قواره جهانی ببینیم.

48
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691505

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =