یک مطالعه جهانی: دخترها در حل مسائل و مشکلات بهتر از پسرها هستند، البته به صورت تیمی!

نتایج جدیدترین مطالعه سازمان همکاری‌ و توسعه اقتصادی نشان می‌دهد دخترها در نمایش مهارت‌ها و حل مشکلات مشارکتی از پسرها بهتر هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دخترها در حل مشکلات به شکل گروهی، بهتر از پسرها هستند. این ادعا بر اساس اولین مطالعه جهانی بررسی توانایی‌ها اعلام شده است.

تحلیل‌گران در این مورد می‌گویند دختران برای کار و فضاهای کاری بهتر تجهیز می‌شوند و این توانایی را دارند که خود را با روش‌های مدرن تطبیق بدهند.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی که با انجام تست‌های PISA توانایی‌های علمی دانشجویان و دانش‌آموزان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد، 125 هزار دانش آموز 15 ساله را انتخاب کرد تا با این آزمون دریابد تا چه حد توانایی حل مشکلات همراه یکدیگر را دارند.

در همه 52 کشوری که در این آزمایش شرکت کرده بودند، دخترها کار خود را بهتر از پسرها انجام دادند.

خوزه آنجل گوریا، دبیر سازمان همکاری و توسعه اقتصادی می‌گوید تاکید بیشتر باید بر پیشرفت توانایی حل مشکلات به طور گروهی بین بچه‌ها باشد.

به طور میانگین در انگلستان دانش‌آموزان دختر حدود یک نیمسال از همکلاسی‌های پسر خود در حل مشکلات مشارکتی پیش هستند.

این تحقیق نشان داده‌ است دخترها وقتی پای نمایش مهارت‌ها به میان می‌آید 1.6 بیش از پسرها در اجرای توانایی‌های خود موفق هستند.

منبع: ایندیپندنت

 ۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
    8 6
    مساله اینه خانم‌ها نمی‌تونن تیم بشن. چون به هیچ‌وجه روحیه سازش با همدیگه ندارند. نه تو خوابگاه، نه تو مسابقات آشپزی، نه تو مسافرت، نه تو گروه‌های خانوادگی و تلگرامی و نه در هیچ‌جای دیگه به شخصه ندیدم یه دعوایی درست نکنن.
  • محمدرضا A1 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
    5 0
    اونوقت قاطی باشن آمار چند چند میشه؟