۰ نفر
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۰

مهر نوشت: کره‌شمالی از امروز سه‎شنبه تا روز جمعه، میزبان مسئول امور سیاسی سازمان ملل خواهد بود تا درباره مسائل مورد نگرانی طرفین بحث‎ و تبادل نظر کنند.

به گزارش بی بی سی، «جفری فلتمن» مسئول امور سیاسی سازمان ملل متحد قرار است امروز سه‌شنبه، برای گفتگو با مقامات پیونگ‌یانگ وارد کره شمالی شود.

گفتنی است این سفر که در نوع خود نادر تلقی می‌شود، نخستین بازدید یک مقام عالی‌رتبه سازمان ملل از کره شمالی در ۶ سال گذشته است.

سفر فلتمن به فاصله کمتر از یک هفته بعد از تازه‌ترین آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ اتفاق می‌افتد.

بعد از انجام این آزمایش که بامداد چهارشنبه هفته گذشته اتفاق افتاد، کره شمالی اعلام کرد از این پس، همه نقاط خاک آمریکا در تیررس موشک‌های پیونگ‌یانگ قرار خواهد داشت.

فلتمن که از دیپلمات‌های سابق آمریکا و عالی‌رتبه‌ترین مقام آمریکایی شاغل در سازمان ملل است، تا روز جمعه در کره شمالی خواهد ماند.

این درحالی است که سفر وی همزمان با مانور هوایی آمریکا- کره جنوبی انجام می‌شود- رزمایشی که پیونگ‌یانگ تحریک‌آمیز تلقی می‌کند.

سفر فلتمن به دعوت پیونگ‌یانگ انجام می‌شود و اولین زمزمه‌های آن در ماه سپتامبر شنیده شد، حال‌آنکه دعوتنامه رسمی آن، ۳۰ نوامبر، یک روز بعد از جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی، تایید شد.

فلتمن قرار نیست در این سفر با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار داشته باشد حال‌آنکه با دیگر مقامات رسمی از جمله «ری یونگ هو» وزیر خارجه این کشور، ملاقات خواهد کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =