در آیات قرآن و روایات دینی به ارزش غذایی شیر اشاره شده است

مراسم محفل انس با قرآن کریم با حضور مدیران شورای هماهنگی استان لرستان ومدعوین و جمعی از کارکنان در شرکت پگاه استان لرستان برگزار گردید.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه لرستان در جلسه محفل انس با قرآن‌کریم گفت: محصولات لبنی و لبنیات سلامت بخش هستند این در حالی‌است که در آیات قرآن و روایات دینی ما به ارزش و جایگاه شیر اشاره شده است.
حبیب الله فاضل عنوان کرد: آیه‌ای که صراحتاً به موضوع شیر توجه دارد و به آن اشاره کرده است، آیه ۶۶ سوره نحل با مضمون «انَّ لَكُمْ فِي الْأَنْعَامِ لَعِبْرَةً نُّسْقِيكُم مِّمَّا فِي بُطُونِهِ مِن بَيْنِ فَرْثٍ وَدَمٍ لَّبَنًا خَالِصًا سَائِغًا لِّلشَّارِبِينَ» است و بدین معنی است که ما از بین خون و سرگین ماده‌ا‌ی گوارا آفریدیم که موجب ایجاد شادی و فرح در مصرف‌کننده می‌شود.
وی گفت: شرکت شیر پاستوریزه پگاه لرستان با قدمت سی ساله به تولید محصولات لبنی با کیفیت مشغول است و توانسته است برگ زرینی برای استان لرستان در راه تولید محصولات لبنی و سلامت‌بخش داشته باشد.
مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه لرستان عنوان کرد: شرکت پگاه با همکاری پرسنل متخصص محصولات سالم را تولید می‌کند و به مصرف کننده عرضه می‌کند.
وی تصریح کرد: متاسفانه اخیراً محصولات سنتی مانند ماست‌بندی‌های سنتی زیاد شده است که خطرات زیادی را به جامعه تحمیل می‌کند این در حالی‌است که طبق نظر وزارت بهداشت فروش شیر فله ممنوع است.
فاضل با اشاره به این‌که تب سل و تب‌مالت بیماریهایی هستند که به‌دلیل عدم محصولات پاستوریزه به انسان منتقل می‌شود، گفت: اداراتی که دارای تعاونی مصرف هستند می‌توانند برای پرسنل خودشان در بسته‌های غذایی، محصولات لبنی را با انعقاد قرارداد و با قیمت مناسب دریافت کنند.
مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه لرستان با اشاره به این‌که شرکت پگاه لرستان در حال حاضر ۶۰ قلم کالا تولید می‌کند، تصریح کرد: شرکت شیر پاستوریزه پگاه لرستان با دریافت روزانه ۱۶۰ تن شیر روزانه توجه ویژه به صادرات دارد.
وی با اشاره به این‌که کارخانه شیر خشک پگاه لرستان در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: با افتتاح این کارخانه ۱۰ کالای جدید به کالاهای شرکت شیر پاستوریزه پگاه لرستان افزوده می‌شود این در حالی‌است که در حال حاضر ۲۰ درصد تولید روزانه شرکت شیر پاستوریزه پگاه لرستان صادر می‌شود.
فاضل با اشاره به این‌که در سال ۹۵ مبلغ یک و نیم میلیون دلار صادرات داشتیم، تصریح کرد: برنامه‌ریزی انجام شده و با راه‌اندازی کارخانه شیر خشک ظرفیت صادرات ما به رقم ۵ میلیون دلار خواهد رسید.
گفتنی ست: درپایان این محفل لوح تقدیری توسط مدیرکل کار،رفاه اجتماعی استان به مدیر عامل پگاه لرستان اهدا گردید.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =