ایسنا نوشت: شهردار تهران با اشاره به جمع‌آوری دست فروشان در مناطق شهر تهران گفت: این کار به تدریج درتمام مناطق 22 گانه شهر تهران اجرا خواهد شد.

محمدباقر قالیباف در حاشیه افتتاح 63 پروژه منطقه 11 در جمع خبرنگاران، گفت: نامه‌ای در اینستاگرام خود منتشر کردم که در آن به آسیب‌های اجتماعی سطح شهر تهران از جمله کارتن خواب‌ها و کودکان کار اشاره کردم، موضوعاتی که نمی‌دانم چطور باید تحمل کنیم.

وی افزود: چطور باید تحمل کنیم که در شب‌های سرد زمستان قریب به یکهزار بانوی بی‌خانمان با فرزندان کوچک خود که دچار آسیب‌های جدی هستند و برخی از آنها به بیماری‌هایی از جمله هپاتیت یا ایدز مبتلا هستند سامان دهیم. ممکن است شهرداری تهران در این موضوع مسئولیت مستقیم نداشته باشد اما قطعا مسئولیت انسانی داریم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه انتشار این نامه درخواست کمکی از شهروندان تهرانی بوده است، تاکید کرد: در این نامه می‌خواهم بگویم مردم این شهر آنقدر مهربان هستند که اگر مشکلات با آنها بازگو شود به کمک می‌آیند. خواستم بگویم به عنوان یک خدمتگزار کار را آغاز کرده‌ام و شما شهروندان نیز دست به دست هم دهید. همانند حوزه توزیع غذا که با کمک شهروندان هر شب به اندازه همه کارتن خواب‌ها و بی‌خانمان‌های شهر غذا توزیع شد.

جمع‌آوری دست فروشان در مناطق شهر تهران

قالیباف در خصوص جمع‌آوری دست فروشان در مناطق شهر تهران نیز گفت: بحث مربوط به انضباط شهری یکی از طرح‌هایی بوده که بیش از دو سال به طور جدی شهرداری تهران روی آن متمرکز است تا دست‌فروشان را ساماندهی کند و امروز این کار آغاز شده است. نقاط مختلف در سطح شهر تهران مشخص شده و این کار با هماهنگی مجموعه خدمات شهری و همکاری نیروی انتظامی و حوزه شهربان شهرداری تهران انجام خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز این کار از امروز و در محدوده خیابان 15 خرداد، گفت: این کار به تدریج در تمام مناطق 22گانه شهر تهران اجرا خواهد شد.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اخذ پول توسط ماموران شهرداری از دست فروشان، گفت: دست فروشان پولی به شهرداری تهران پرداخت نمی‌کردند اما به مرور در میان خودشان تشکلی شکل داده بودند که مشکلاتی را ایجاد کرده بود که به دنبال ساماندهی آنها هستیم. بر این اساس محل‌هایی برای عرضه محصولات در بازارهای روز و یا بازارهای شب مشخص شده است در حقیقت زمان، مکان و کالا و حتی افرادی که می‌توانند این کار را انجام دهند مشخص شده و همه آنها کارت دارند و کاورهای مخصوصی به تن دارند.

وی در پاسخ به اینکه برخی اظهارات حاکی از پرداخت مبالغی بین 50 تا 300 هزار تومان توسط دست فروشان به ماموران شهرداری وجود دارد، گفت: خیر، چنین چیزی وجود ندارد. اگر حرف آنها را شنیدید حرف ما را نیز بشنوید. ممکن است یکی از کارگران پیمانکار آنجا و یا افرادی که جریاناتی را ایجاد کرده‌اند مبالغی را دریافت کرده باشند که با شناسایی دقیقی که در محل بازار انجام داده‌ایم این کار به صورت قطعی با همکاری نیروی انتظامی کنترل خواهد شد.

وی در خصوص ضمانت اجرایی ساماندهی دست فروشان در منطقه بازار گفت: ضمانت اجرایی این کار رعایت قانون، همراهی افکارعمومی و پای کار بودن مسئولانی مانند بنده و همراهی رسانه‌ها است.

شهردار تهران تاکید کرد: نگفته‌ایم دست فروشان را حذف کنیم. با شرایط سخت اقتصادی معتقدیم محلی برای درآمد افراد نجیبی که حتی در خانه خود کار تولیدی انجام می‌دهند فراهم کنیم اما این کار باید بر اساس انضباط و ساماندهی اتفاق بیفتد و اینطور نباشد که فردی در قالب دست فروشی موادمخدر توزیع کند و یا به توزیع کالای غیراستاندارد مشغول شود.

قالیباف تاکید کرد: نباید مقابل مغازه‌دار که مالیات پرداخت می‌کند و سرمایه خود را در مغازه گذاشته است دست فروشان مشغول کار شوند.

حقوق عقب افتاده کارگران مترو 

قالیباف در پاسخ به سوالی مبنی برعدم واریز حقوق کارگران خدماتی مترو ظرف دو ماه گذشته، اظهارکرد: این موضوع را از شما می‌شنوم و در حال حاضر نمی‌توانم در این خصوص اظهارنظر کنم اما در شهرداری تهران مشاهده کرده‌اید پیمانکارانی که با شهرداری کار می‌کنند موظف هستند که حقوق کارگران را ضایع نکنند و ضمن تامین پوشش بیمه‌ای برای کارگران از آنها بیش از هشت ساعت کار نکشند. در همین راستا نیز در همه قراردادها ذکر کرده‌ایم که شهرداری تهران حق دارد از محل عقد قرارداد، 25ام هر ماه حقوق کارگرانی که برای آنها حساب باز شده است مستقیما پرداخت کند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 1
    آقای دکتر سری هم به واگن های مترو بزنی بد نیست.بازاره مکاره دائر است،و الحمدالله همه این دست فروشان،سلاح سرد نیز در جیب دارند،
  • vahid IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    1 0
    فیلم پول گرفتن ماموران شهرداری موجود است خواستی براتون ارسال کنم