تاکید استاندار مرکزی بر پیگیری بیشتر برای رفع مشکلات پروژه‌های راهسازی

استاندار مرکزی گفت: با همکاری نمایندگان اراک در مجلس شورای اسلامی برای حذف محورها و نقاط حادثه خیز و بهبود کیفی راه ها از محل اعتبارات استانی و ملی ، اقدامات خوبی انجام شده اما به پیگیری و تلاش بیشتری هم نیاز دارد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ، محمود زمانی قمی عصر امروز در بخش پایانی بازدید از پروژه های راهسازی کمیجان و خنداب که با همراهی نمایندگان اراک در مجلس دهم ، فرمانداران و تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی انجام شد بر این موضوع تاکید کرد و گفت: امروز مسائل و مشکلات این حوزه که پروژه های راهسازی هم بخشی از آن بود ، مورد بررسی قرار گرفت و قطعا پیگیری لازم برای رفع موانع موجود در اجرای برخی از این پروژه ها انجام می شود.

وی به بهره گیری از اعتبارات ملی ، استانی و سفر ریاست جمهوری به استان برای اجرای پروژه های مربوط به این حوزه اشاره و تاکید کرد: 50 درصد از مصوبات و تعهدهای سفر سال گذشته هیات دولت به استان مرکزی با هدف ارتقای شاخص های توسعه استان در بخش های مختلف محقق شده است و با پیگیری و مذاکرات انجام شده ما بقی آن نیز در سال جاری انجام و تخصیص داده خواهد شد.

زمانی قمی خاطرنشان کرد : نمایندگان اراک ، کمیجان و خنداب برای رفع مشکلات مربوط به راه های این منطقه در سفر سال گذشته دولت به استان و پس از آن حساسیت و پیگیری زیادی داشتند که خوشبختانه بخشی از اعتبارات اختصاص داده شده و پروژه ها در حال اجرا هستند.

استاندار مرکزی اصلاح و تعریض محور پل دوآب – خنداب را از مهمترین این پروژه ها به دلیل ایمنی پایین و حوادث رخ داده عنوان کرد و افزود: 13 میلیارد تومان اعتبار در سفر ریاست جمهوری به استان برای این مسیر مصوب شد که 3 کیلومتر از 11 کیلومتر طول این محور به اتمام رسیده و زیرسازی مابقی نیز انجام شده است.

همچنین از 40 دهنه پل ، 8 دهنه به اتمام رسیده و 17 مورد نیز در دست احداث می باشد که امیدواریم تا دهه فجر امسال این مسیر به طور کامل به بهره برداری برسد.

وی تاکید کرد: برای توسعه استان و از جمله این منطقه ، همکاری و تعامل بسیار مناسبی با هفت نماینده استان وجود دارد و به منظور رفع مشکلات ، ظرفیت سازی و همگرایی حداکثری ملاک عمل است.البته باید توجه داشت که در حد امکانات موجود می توانیم پاسخگوی خواسته ها باشیم.

زمانی گفت: عملکرد حوزه راه و شهرسازی با توجه به امکانات و میزان اعتبارات موجود قابل قبول بوده ولی هنوز راضی کننده نیست و باید برای سرعت دادن به اجرای پروژه ها و پاسخ دادن به نیازهای شهرهای مختلف استان گام های بلندتری برداشته شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =