سهم استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان به ۲ برابر افزایش می‌یابد

رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک کشور گفت: سهم استفاده از انرژی های تجدید پذیر در جهان تا سال 2030 باید به دو برابر افزایش یابد و در ایران نیز باید به این سمت حرکت کنیم

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین دکتر حسن غفوری فرد روز چهارشنبه در کنفرانس شبکه های توزیع نیروی برق کشور در دانشگاه سمنان ، انرژی خورشیدی، باد، جزر و مد و ... را از انرژی های تجدید پذیر برشمرد و افزود: این انرژی بدون آلایندگی به راحتی در دسترس است و کشور نیز باید به سمت توسعه استفاده از این نوع انرژی حرکت نماید.

وی گفت: کشور آمریکا قرار است تا سال 2050 و کشورهای اروپایی تا سال 2030 نیمی از انرژی خود را از منابع تجدید پذیر تامین کنند.

وی با اشاره به محدودیت استفاده از انرژی فسیلی و آلایندگی این انرژی گفت: طبق برنامه سازمان ملل همه مردم جهان باید در یک برنامه بلندمدت از انرژی پایدار برخوردار شوند و رسیدن به این هدف در سایه توسعه شبکه های هوشمند امکان پذیر است.

غفوری فرد به ویژگی های شبکه های هوشمند اشاره کرد و گفت: در ایران نیز مطالعات و فعالیت هایی برای توسعه این شبکه ها در دست انجام است و دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این عرصه وارد شده است.

وی گفت: در کشورهای دیگر نیز تلاش بر این است ظرف مدت 10 تا 15 سال آینده این شبکه ها توسعه یابد و این شبکه ها به دلیل برخورداری از ارتباطات، داشتن زمینه توسعه و توزیع و مصرف شبکه های هوشمند مهم ومورد نیاز است.

رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک کشور با تشکر از شرکت توزیع برق استان سمنان در برگزاری این کنفرانس کفت: وضعیت نیروی انسانی متخصص در صنعت برق ایران امام دسترسی به این شبکه ها و موفقیت ها در صنعت برق را فراهم کرده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =