محمدرضا خباز در نشست فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران گفت: بیش از هفت هزار میلیارد تومان تفاهم نامه بین بخش خصوصی و دولتی در استان سمنان منعقد شد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین استاندار سمنان در نشست فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران در مرکز همایشهای بین‌المللی صداوسیما در تهران اظهار داشت: امیدواریم این همایش زمینه‌ساز خیر و برکت برای طرفین باشد و سرمایه‌گذاران کشورمان بتوانند از فرصت به دست آمده بهره کافی را ببرند.
وی تصریح کرد: بعد از تشکیل دولت، شرایط برای سرمایه‌گذاری در کشور بهتر شد؛ به طوری که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی احساس کردند در این کشور می‌توانند سرمایه‌های خود را به کار ببرند.
استاندار سمنان افزود: در استان سمنان، هشت همایش سرمایه‌گذاری داخلی برگزار شد و با استقبال بسیار خوب سرمایه‌گذاران همراه بود و بیش از هفت هزار میلیارد تومان تفاهم نامه بین بخش خصوصی و دولتی منعقد شد.
خباز بیان کرد: سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی با دعوت استان سمنان به نشست فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران آمده اند و این فرصت استثنایی است و سرمایه گذاران امروز باید حس کنند قوانین و شرایط کشور حامی آنهاست.
وی تصریح کرد: شرایط امروز کشور برای سرمایه گذاری بسیار مطلوب است و جمعیت کشورهای اطراف ایران می‌تواند بازار خوبی برای کالاهای تولیدی کشورمان باشد.
استاندار سمنان افزود: وجود نیروی کار ارزان‌قیمت و انرژی ارزان، زمینه‌ای ایجاد می‌کند تا فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران قدر دانسته شود و امروز همه باید به اهمیت این امر توجه کنند.
خباز با بیان اینکه استان سمنان امروز در چهارراهی طلایی قرار دارد که سرمایه‌گذاری در آن می تواند تولیدکننده را با جمعیت قابل توجهی از استان های اطراف ارتباط دهد، اظهار داشت: ویژگی های قابل توجه استان سمنان باید امروز شناسانده شود و سرمایه‌گذاران برای حضور و سرمایه‌گذاری در این استان ترغیب شوند.
وی با بیان اینکه سمنان شرایط بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد، گفت: سه منطقه ویژه اقتصادی در استان سمنان در شهرهای گرمسار، سمنان و دامغان وجود دارد که آماده سرمایه‌گذاری است.
استاندار سمنان ادامه داد: وجود معادت غنی و قوی در استان سمنان، این استان را در کشور برجسته کرده است و به نوعی جدول مندلیف در سمنان روی زمین پیاده شده و این معادن برای سرمایه‌گذاران آماده شده است.
خباز گفت: امروز میزبان تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران خارجی هستیم و امیدواریم با تلاش‌های صورت‌گرفته، در پنل‌های تخصصی شاهد ارائه طرح‌های خوبی از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باشیم.
وی تصریح کرد: ایران آماده پذیرش سرمایه‌گذاری است و آماده بهره‌برداری حداکثری از این فرصت‌ها هستیم
***دبیر اجرایی نشست فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران :
در این نشست ۳۸۰ پروژه از ۲۶ استان در قالب ۹ پنل ارائه خواهد شد

امیر خلیلی خواه از ارائه 380 پروژه سرمایه گذاری به سرمایه گذاران مدعو در همایش فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران خبر داد.
به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل استانداری سمنان:
دبیر اجرایی نشست فرصتهای اقتصادی و سرمایه گذاری ایران در افتتاحیه این همایش اظهار کرد: این پروژه ها از 26 استان کشور و از جمله سمنان هستند.
وی با بیان اینکه این همایش در 9 پنل برگزار می شود افزود: یک پنل تخصصی در این همایش به استان سمنان به عنوان مبتکر این همایش اختصاص یافته است.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان با بیان اینکه ارزش ریالی پروژه های ارائه شده بیش از 109 هزار میلیارد ریال است افزود: ارزش ارزی این پروژه ها بالغ بر 40 هزار یورو است.
خلیلی‌خواه با بیان اینکه این همایش با همکاری فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی( FEMOZA )برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: عمده‌ترین مشکل تولید در کشور نبود بازارهای بین‌المللی است که با ورود سرمایه‌گذار خارجی می‌توان به حل این مشکل در اقتصاد کشور نیز کمک کرد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 731341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =