ایلنا نوشت: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: برخی‌ها عنوان می‌کنند که جبهه‌ای عمل کردن باعث می‌شود اصلاح‌طلبان دچار انشعاب و تجزیه شوند، به نظر من هیچ‌گاه چنین اتفاقی نخواهد افتاد و اصلاح‌طلبان انجسام خود را حفظ خواهند کرد.

عبدالله ناصری درباره سازوکار انتخابی جریان اصلاحات برای برطرف کردن برخی از نقدهایی که به شورای عالی سیاست‌گذاری و اصلاح‌طلبان می‌شود، گفت: بهترین کار این است که اصلاح‌طلبان تعداد آرای احزابی که تاثیرگذاری اجتماعی بیشتری دارند و در زمان انتخابات مسئولیت‌هایی را پذیرا می‌شوند (چه از نظر نیروی انسانی و چه هزینه‌های اقتصادی) بدون تعارف در شوراها و جبهه‌ای فراگیر نسبت به احزابی که هیچ نقشی ندارند، افزایش دهند.

وی سپس با بیان اینکه شخصیت‌های کاریزماتیک و کاریزما به طور طبیعی تاثیرات خودشان را دارند و درون ساختارهای شورایی باید حضور داشته باشند، عنوان کرد: بعضی از احزاب اصلاح‌طلب ادعایی دارند که به نظر من درست نیست، آن‌ها مدعی‌اند که این تشکل‌های فراگیر در ایام انتخابات فقط باید در میان احزاب بچرخد و افراد غیرحزبی هم درون شوراهای تصمیم‌گیر نباید حضور داشته باشند که این حرف اشتباهی است، شخصیت‌های کاریزماتیک نقش بسزایی در انتخابات محلی و منطقه‌ای دارند که نمی‌توان نقش آنها را نادیده گرفت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره تشکیل اتاق فکر از سوی شورای عالی سیاست‌گذاری عنوان کرد:‌ شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان یک نهاد مستقل است و برای پیشبرد اهداف خود می‌تواند تصمیماتی را اتخاذ کند و این ربطی به شورای مشورتی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اتاق فکرهایی در شوراها و درون احزاب مختلف تشکیل شده است که منافاتی با یکدیگر ندارند. احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا هر کدام که بیشتر در ایام انتخابات بروز و ظهور پیدا می‌کنند، این زمان اتاق‌های فکرشان باید درون ساختار جبهه‌ای، کار خودش را انجام دهد.

ناصری در پاسخ به این سوال که جبهه‌ای عمل کردن ممکن است باعث انشعاب و ائتلاف با جناح مقابل شود، گفت: هیچ‌گاه اتفاقی که منجر شود اصلاح‌طلبان دچار انشعاب شوند نخواهد افتاد،‌ اتاق فکرها برای همین شکل می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: اگر دغدغه تشکیل اتاق فکر وجود دارد برای این است که تجزیه و انشعاب رخ ندهد احزاب بزرگ و کوچک هم اصلاح‌طلب و هم اصولگرا به این نتیجه رسیده‌اند در ایام انتخابات چاره‌ای ندارند جز این که جبهه‌ای و فراگیر عمل کنند و حتی گاهی مطالبات حزبی خود را فراموش کنند.


اظهار نظر عارف درباره ائتلاف نکردن با معتدلین در انتخابات 98 شخصی است

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: محمد عطریانفر فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره اظهارنظر اخیر محمدرضا عارف مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات 98 با اصولگرایان معتدل ائتلاف نمی‌کنند، اظهار کرد: آقای عارف اظهار نظر شخصی خود را بیان کرده است و حتی خودشان هم گفته‌اند که نظر شخصی‌شان است.

وی ادامه داد: درباره وضعیت مشارکت در انتخابات 98 از الان نمی‌توان به ماجرا نگاه کرد و زود است، کمتر از 6 ماه یا یک سال مانده به برگزاری انتخابات، تکلیف احزاب سیاسی و جبهه‌های متعلق به آنان مشخص‌ترمی‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر بتوانیم نقش احزاب را به صورت فراگیر پایدار کنیم، اجازه بدهیم به صورت جدی ایفای نقش کنند، نهادهای مسئول هم رابطه روشنی با احزاب داشته باشند و همچنین از مصونیت‌های حقوقی و قانونی کافی برخوردار باشند، نتیجه این مهم ما را به سمت تقویت احزاب پیش می‌برد.

عطریانفر گفت: مسلما احزاب همواره باید در قامت هویت سیاسی مستقل خودشان در انتخابات شرکت کنند از این جهت بنده اظهارنظر عارف را تایید میکنم.

وی افزود: شرایط عمومی ما به گونه‌ای است که نوعا به صورت جبهه‌ای حرکت می‌کنیم و به اقتضای شرایط هم ممکن است برخی ائتلاف‌ها را ایجاد کنیم، چنانچه در انتخابات مجلس پیشین چنین وضعیتی را دیدیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ائتلاف با اصولگرایان معتدل به نفع اصلاح‌طلبان بوده است، بیان کرد: بحث منافع جریانی و گروهی نمی‌کنیم در هر انتخابات نزدیک شدن‌ها، دور شدن‌ها، همدلی‌، هم‌فکری،کار جمعی کردن و مرز بندی‌هایی که معمولا مطرح می‌کنیم، معطوف به این است که محصول آن خروجی روشنی یعنی تامین منافع مردم باشد، بحث اصلاح طلب و غیر اصلاح‌طلب نداریم، اصلاح طلبان و معتدلین اینگونه فکر می‌کنند.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =