حرف‌های احمد براتی احتمالا زمینه‌سازی برای یک بحران در پیش است!

عرفان حاج‌بابایی:احمدرضا براتی مسئول کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیوون فوتبال برای دومین بار در 5 روز گذشته مصاحبه کرده و از این گفته که حجم وسیع پرونده های روی هم انباشته شده تیم های ایرانی در فیفا می تواند برای فوتبال مان کسر امتیاز ، جریمه نقدی و حتی سقوط به دسته پایین تر .

در ماه های گذشته برای پرونده های باز تیم های ایرانی در فیفا ، احکام مهمی صادر شد. مثلا استقلال به دلیل عدم پرداخت جرایم از نقل و انتقالات زمستانی محروم شد . تراکتورسازی تا دو فصل این اجازه را ندارد و البته این تیم هنوز کلی پرونده باز دیگر هم دارد. پرسپولیس از مدت ها قبل درباره کسر امتیاز و جرایم سنگین برایش حرف زده می شود. این تیم 14 پرونده باز در فیفا دارد. درحالی که استقلال فعلا فقط 4 پرونده برایش مانده است. تراکتورسازی اما شرایطی پیچیده دارد. تیم های دیگر هم مثل شاهین بوشهر ، سیاه جامگان ، پدیده و تیم های دیگر مثل استیل آذین که منحل شده اند ، پرونده هایی دارند.

چندی قبل روزنامه هواداری پرسپولیس از این نوشت که برای سال بعد خطر کسر امتیاز از پرسپولیس در کمین است. این تیم رقم تخمینی پرونده های بازش حدود 8 میلیون دلار است که می شود رقمی برابر 40 میلیارد تومان. این تیم در روزهای گذشته و قبل از خوردن به مشکل ممنوعیت نقل و انتقالات تابستانی ، تقریبا تمام قراردادهایش را تمدید کرده است. حتی بازیکنان جدیدی که می خواهد بخرد را از 6 ماه قبل قراردادهای شان را بسته است.

راهکاری که مانع از دچار شدن شان به شرایط استقلال با روزبه چشمی شود. آنها از حالا تقریبا قراردادهای شان با منشا ، خلیل زاده ، سعید آقایی و یکی ، دو نفر دیگر را نهایی کرده اند. ولی به نظر می رسد جریمه های در نظر گرفته شده برای این تیم ها سنگین تر است که فدراسیون تاج سعی کرده از حالا برایش زمینه سازی کند.

 

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =