کاربران خبرآنلاین در نظر سنجی اخیر به سوال «چرا اولویت متولدین دهه ۷۰ اول کار و بعد تحصیل است؟» پاسخ دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،بر اساس تحقیقاتی که در بازار داخلی صورت گرفته این موضوع مطرح است که جوانان دهه ۷۰ تمایل کمتری به ادامه تحصیل دارند و ترجیح آن ها بر این است که هر چه زود تر وارد بازار کار شوند و درآمدزایی کنند.

در همین خصوص کاربران خبرآنلاین در نظرسنجی دیدگاه خود را در این زمینه مطرح کردند.

در همین رابطه کاربری به نام «دهه شصتی نسل سوخته» نوشت: خیلی ساده است. درس عبرت گرفتن از دهه شصتی ها. من سال هشتاد کنکور سراسری قبول شدم. همکلاسی من مجاز نشد، با دیپلم رفت استخدام بانک ملی شد. من سال 94 بعد از 14 سال از دانشگاه تهران دکتری گرفتم الان ماهی چقدر باید بگیرم تا بتونم به همکلاسیم برسم. او سال 83 وام بانکش رو گرفته و خانه خرید در آن زمان متری دویست هزارتومان. الان دو الی سه خانه دارد و ماشین و زن و بچه، این چند سال من شب و روز درس خوندم. خب دهه هفتادی کور که نیست. همه این موارد را می بیند.»

کاربر دیگری عنوان کرد:«اشتباه ترین تصمیم درس خواندن برای پول است و درست ترین تصمیم دنبال پول بودن. حالا از هر راه حلالی که می خواهد باشد ولی با 18 سال درس خواندن و مدرک فوق لیسانس تازه خیلی هم به قول آشناها خوش شانس بودم که صندوقدار یک بانک خصوصی ام . افتخار من هم این است که خانه و ماشین دارم که همان وام خانه و ماشین قول و زنجیری برای بردگی بانک . صبح ساعت شش بیدار می شویم می رویم سر کار. الان این شده نتیجه هجده سال درس خواندن .»

کابری دیگر نوشت:«امروز در بخش پیشروی دنیا چیزی داریم به عنوان اقتصاد دانش بنیان یا دانش ثروت آفرین و برخلاف اون موضوع انشای نخ نمای قدیمی که علم بهتر است یا ثروت، دانش و ثروت لازم و ملزوم هم شده اند. دنیای فناوری های پولساز و ثروت آفرین است.»

کاربری دیگر مطرح کرد:«چون چه درس بخوانی و چه نخوانی...شغل ها درآمد ناچیزی دارند.»

همیشه تنها نوشت:«من متولد 69 هستم و از پانزده سالگی کار کردم،لیسانس مکانیک دارم و درحال حاضر هیچی از لحاظ مادی ندارم. طراحم در یک شرکت با حقوق 1500 بنظرتان چرا من هیچی ندارم در حالی که بیش از ده ساله دارم کار می کنم و تلاش شبانه روزی دارم و درسم خواندم؟فقط بدلیل نداری خانواده. چون نمیتوانی ببینید خودت ده هزار تومان داشته باشی ولی پدر هزارتومتن هم نداشته باشد.»

مجتبی اظهار کرد:«اگر تحصیل می کردی پول نداشتی باز هم می گفتند پول ندارد . خانواده ها پر توقع شدند دنبال افراد تحصیل کرده و پولدار می گردند که پیدا نمیشود.»

کاربر دیگری نوشت:«پورفسورم باشی پول نداشته باشی ته صف هستی.»

مهدی عنوان کرد:«دوستان عزیزم الکی پولتان را صرف هزینه تحصیل نکنید توصیه میکنم یه کار فنی یاد بگیرید..از دوران نوجوانی ...وقتی کار نباشد لیسانس و فوق لیسانس فرقی نمیکند.»

نیما اظهار کرد:«از دهه شصتی های بیچاره عبرت گرفتند.»

کاربری دیگر نوشت:« چون بی پولی بدتر از بی علمی است.»

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران A1 ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    1 0
    کلا در همه ی اعصار در ایران ثروت بهتر از علم است. علم در کشورهایی که به آن اهمیت می دهند بهتر می باشد چون از راه علم می توان به ثروت رسید در ایران برعکس است
  • رضا A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    0 0
    مگر بدون دانش میتوان به ثروت رسید؟ موضع غلط مصطلحی است که صورت گرفته و علم را با مدرک تحصیلی اشتباه گرفته اند. علم که لیسانس، فوق لیسانس و دکتری نیست، علم داشتن شناخت نسبت به جهان اطراف ماست تا بهترین بهره برداری را بکنیم و به خواسته هایمان برسیم.