ایسنا نوشت: برخی منابع روس از امضای توافقنامه‌ای میان فرماندهی نیروهای روسیه در سوریه با مخالفان سوری مبنی بر تنظیم مکانیسمی برای ایجاد منطقه کاهش تنش در غوطه شرقی در حومه دمشق خبر دادند.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، این منابع در وزارت دفاع روسیه اعلام کردند، بر اساس این توافق که با واسطه مصر به امضا رسید، دو طرف متعهد به تسهیل ورود اولین کاروان انسانی به منطقه غوطه شرقی و خروج اولین گروه از زخمی‌ها و مجروحان از تاریخ امروز (22 ژوئیه جاری) شدند.

در بیانیه منتشر شده از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است، در توافقنامه امضا شده میان فرماندهی نیروهای روسیه در سوریه و مخالفان سوری،‌ مرزهای منطقه کاهش تنش‌ها، درگیری‌ها در غوطه شرقی ترسیم و مراکز استقرار نیروهای تصمیم‌گیرنده و کنترل در غوطه و اختیارات آنها و نیز خطوط امدادرسانی‌ها و مسیرهای عبور غیرنظامیان مشخص شد.

این وزارت‌خانه در ادامه آورد، توافقنامه غوطه شرقی در نتیجه مذاکرات اخیر قاهره میان نمایندگانی از وزارت دفاع روسیه و نمایندگان مخالفان میانه‌رو سوری به امضا رسید.

طبق اعلام وزارتخانه مذکور،‌ طی چند روز آتی اولین کاروان از کمک‌های بشردوستانه وارد غوطه شرقی شده و اولین گروه از زخمی‌ها از این منطقه خارج می‌شوند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =