۰ نفر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۹

نقش نهادهای مدنی در پرهیز از کلی گویی نامزدان ریاست جمهوری

در پي قطعي شدن سياهه نامزدان تاييد صلاحيت شده انتخابات رياست جمهوري دوره دوازدهم و در خلا وجود احزاب استوار و پر تجربه، جاي دارد تا نمايندگان اصناف جامعه ايراني نظير اتاق اصناف، اتاق صنعت و معدن، انجمن هاي كارگري ، خانه موسيقي، انجمن نقاشان و مجسمه سازان، انجمن هاي حافظ محيط زيست، سازمان نظام مهندسي و پزشكي و انجمن مطبوعات و ... هم چون اقدام ستايش آميز و هوشمندانه خانه سينما در انتخابات دوره دهم رياست جمهوري با طرح مسايل و مشكلات شان از شش نامزد تاييد صلاحيت شده انتخابات رياست جمهوري راه حل ها و برنامه هاي شان را جويا شوند. اين اقدام موجب مي شود تا نامزدان رياست جمهوري از كلي گويي پرهيز و به تنظيم برنامه و معرفي وزير مربوط براي تحقق آن اهداف و برنامه ها مسيول و متعهد شود. براي نمونه بد نيست هفت پرسش جامعه اصناف سينماي ايران(خانه سينما) را كه هم چنان تازه و روزآمدند را مرور كنيم:

1. برنامه مشخص شما براي رونق اقتصاد هنر به ويژه قلمرو سينما چيست؟ وجستجوي سهم توليدات سينمايي ايران در جهان را چگونه دنبال مي كنيد؟

2. اشتغال به توليد و عرضه در فعاليت هاي هنري به ويژه سينما را حق مي دانيد و يا امتياز؟ ساختار حقوقي و عملكرد دستگاه هاي اجرايي موجود و متكفل اين عرصه ، كدام گزينه را برگزيده است؟

3. ظرف چه مدت بيمه بيكاري هنرمندان مصرح در قانون برنامه چهارم را كه تاكنون مغفول مانده، عملياتي مي كنيد؟

4. مميزي در توليد و نمايش آثار هنري به ويژه سينما را چگونه مي بينيد و چه سازوكاري را براي اصلاح و روزآمد سازي آن برمي گزينيد؟

5. برنامه شما براي حمايت از حقوق مادي و معنوي هنرمندان و آثار سينمايي چيست و ظرف چه مدت آن را اجرائي مي كنيد؟

6. آيا ساختار، اهداف و برنامه هاي نظام موجود اداري حوزه فرهنگ و هنر را براي مديريت توسعه اين عرصه مناسب مي دانيد؟ در غير اين صورت چه ساختار و برنامه اي را براي روزآمد سازي آن طراحي و به مورد اجرا مي گذاريد؟

7. نامزدهاي مورد نظر شما براي تصدي پست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي چه كساني هستند؟

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    3 0
    اکر اینقدر ساده قرار است دروغ گفته شود و ادعای نابجا و انجام نشده مطرح کرد و باقی آقایان هم اصلا برنامه ای ندارند و صحبت هایشان عین زنگ انشای دبستان است و هیچ نکته ای ندارد که مبین این است که اصلا راجع به آن مسایل فکر نمی کنند و سوال های صداوسیما به قدری دور از واقعیت زندگی مردم است که الا وجود مناظره ای به این شکل به شدت لوث می شود و شد.واقعا یا اصلا انتخابات را بردارند و مثل سایر انتصابات مقامات دیگر خودشان انتخاب کنند یا اجازه دهند مردم و کارشناسان واقعی بیایند و سوال بپرسند.من نوعی که با وجود مدرک تحصیلی و قدری مهارت و تخصص به دلیل سربازی و نبود سابقه کار و عدم حمایت از طرف خانواده و پدر در مضیقه هستم ،چطور ممکن است با سی سال سن به ازدواج فکر کنم وقتی آینده خودم بر باد فنا است.
    • بی نام A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
      0 0
      خب نویسنده درست نوشته نهادهای مدنی تخصصی پرسش ها و مایل شان را مطرح کنند واز نامزدان بخواهند پاسخ دهند
  • بی نام DE ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    3 0
    مشکلات امروز اینهاست نه سوالاتی که مجری برنامه مطرح کرد: چرا ارزش پول ملی ما باید در ظرف چهل سال گذشته بر خلاف تمام کشورهای منطقه اینقدر ضعیف شود.چرا پاسپورت ایرانی باید اینقدر بی اعتبار شود.چرا مردم باید پول گزاف بدهند و خودرو قدیمی و بی کیفیت بخرند و پول گزاف بنزین بدهند و حقوق کم بگیرند و آلودکی هوا تحمل کنند به دلیل خودرو پرمصرف و آلاینده.چرا با این همه نفت و گاز ما بهداشت و درمان رایگان نداریم.چرا وتی آب نیست دم از افزایش جمعیت می زنند.چرا بر خلاف حقوق انسانی سربازی اجباری زندگی را سخت تر می کند بر پسران.چرا حقوق سربازان هنوز بر خلاف قانون شصت درصد کادری ها باید باشد ولی اجرا نمی شود ولی حقوق مدیران که باید شش برابر باشد ،خیلی خیلی بیشتر است.