ارتقا سلامت و امنیت غذای البرز با هدف پیشگیری از بیماری های غیرواگیر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: سلامت و امنیت غذای استان با هدف فرهنگسازی عمومی در کنار برنامه ریزی دولت در دستور کار قرار دارد همچنین از ظرفیت های مدیران دستگاه ها، شهرداری ها و شوراهای شهر بهره برداری می شود.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، فتح الله حقیقی در جلسه سلامت و امنیت غذای استان البرز با بیان اینکه با توجه به اعمال سیاست های صحیح بهداشتی و درمانی اکنون بیماری های واگیردار در کشور تا حدود بسیاری کنترل شده افزود: در خصوص بیماری های غیرواگیر نیز علاوه بر برنامه ریزی دولت باید فرهنگ عمومی نیز ارتقا پیدا کند.
وی با تاکید بر لزوم تهیه و تدوین سند امنیت غذایی استان، ادامه داد: اجرای این سند گام بلندی در جهت تحقق اهداف سلامت غذای استان محسوب می شود.
حقیقی نقش شهرداری ها و شورای شهر را در این خصوص بسیار با اهمیت دانست و گفت: بر این اساس ضرورت دارد رییس شورای شهر و مسئول کمیسیون مربوطه شورا در این نشست ها برای انعقاد تفاهم نامه های همکاری و برنامه ریزی در حوزه مربوطه حضور پیدا کنند.
وی افزود: نقش مدیران دستگاه ها و ادارات استان نیز در روند اجرایی اهداف سلامت و امنیت غذایی استان تاثیرگذار است از این می توانند با امضای تفاهم نامه های همکاری مشترک در این رابطه طرح های مربوطه را اجرایی کنند.
معاون استاندار اضافه کرد: در خصوص سلامت مردم نباید به دنبال مقایسه عملکردهای استان با سایر استان ها بود چراکه این امر از اهمیت بالای برخوردار است و باید اهتمام ویژه ای برای تحقق آن در جامعه با هدف برنامه ریزی برای تک تک آحاد مردم، وجود داشته باشد.
وی با اشاره به اهمیت همراهی و تعامل رسانه ها بویژه صدا و سیما در راستای ترویج فرهنگ سلامت غذا گفت: حضور پزشکان حاذق در رسانه ها و اطلاع رسانی در خصوص تهدیدهای رژیم غذایی ناسالم و عدم مراقبت های فردی بسیار موثر است.
حقیقی افزود: برای بررسی عملکردها در خصوص اجرای طرح های سلامت و امنیت غذا، باید نسبت به تشکیل کمیته نظارت اقدام کرد چراکه از این طریق بسیاری از سهل انگاری ها پیش از آسیب زایی، کنترل و پیشگیری می شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =