ایرنا نوشت:

 سخنگوی نظامی عملیات تهاجمی عربستان سعودی به یمن به رغم درخواست وزیر امور خارجه دولت مستعفی این کشور برای حمله فوری زمینی به خاک یمن، اعلام کرد: فقط در صورت ضرورت به این کشور نیروی زمینی اعزام می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ریاض، «احمد العسیری» سخنگوی نظامی عملیات تهاجمی سعودی و متحدانش به خاک یمن که از ششم فروردین ماه جاری آغاز شد، این سخنان را در پی وقوع درگیری های نظامی روز سه شنبه در مرز یمن با نیروهای ارتش و جنبش مردمی انصارالله بیان کرد.

وی افزود: ممکن است عملیات زمینی محدودی در برخی مناطق و در زمان های محدودی اجرا شود، اما انتظار اجرای عملیات زمینی پس از حملات هوایی را نداشته باشید.

«العسیری» گفت: نمی خواهیم بر عملیات زمینی به عنوان یک ضرورت متمرکز شویم، آن هم در صورتی که احتمال دستیابی به اهدافمان از راه های دیگر وجود داشته باشد.

با وجود به خاک و خون کشیده شدن ده ها غیرنظامی از جمله کودکان و زنان در در تهاجم هفت روزه ارتش عربستان سعودی به مناطق مسکونی یمن، این عملیات موفق به بیرون راندن نیروهای جنبش مردمی انصارالله از شهرها و مناطق تحت تصرف این گروه نشده است.

«ریاض یاسین» وزیر امور خارجه دولت مستعفی «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری فراری یمن که به عربستان سعودی پناهنده شده است، روز سه شنبه خواستار تهاجم زمینی فوری عربستان سعودی و متحدانش به خاک یمن شد.

به گفته «العسیری»، نیروهای نظامی سعودی در چند روز گذشته با توپخانه و بالگرد به مواضع نیروهای جنبش انصارالله در نزدیک مرز یمن با عربستان حمله کرده اند.

وی در نشست خبری در ریاض افزود: هنگامی که ائتلاف سعودی و متحدانش نیاز به عملیات زمینی را تایید کنند، بدون شک و تردید اجرا خواهد شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =