ایسنا نوشت: افسانه شعبان‌نژاد با بیان این‌که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اداره تبدیل شده است می‌گوید، انتظار دارد کانون به هنرمندان توجه بیشتری داشته باشد.

افسانه شعبان نژاد شاعر کودکان و نوجوانان درباره عملکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با اشاره به فعالیت خود در  شورای شعر انتشارات کانون، اظهار کرد: به نظرم انتظاری که از کانون می‌رفت در این سال‌ها عملی نشد. ناشران خصوصی از کانون موفق‌تر عمل کرده‌اند که ممکن است دلیل آن سوءمدیریت، کم‌توجهی و یا کمبود بودجه باشد. دلیل دقیق این را که چرا کانون در این سال‌ها فعالیت موفق‌آمیزی نداشته است، نمی‌دانم، اما تجربه به من می‌گوید آن انتظاری که از کانون می‌رفت، عملی نشد؛ چه در زمینه تولید فیلم و انیمیشن و چه در زمینه نشر کتاب، انتظارات بیشتری از کانون داشتیم. البته همه تلاش کرده‌اند و نمی‌خواهم بگویم اصلا  کاری انجام نشده اما کاری که باید و شایسته کانون بود، انجام نشد.  

او درباره انتظارات خود از مدیرعامل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز گفت: فکر نمی‌کنم با تغییر مدیران تغییرات اساسی شکل بگیرد، اما امیدوارم مدیریت جدید با توجه به این‌که خود نیز هنرمند است توجه بیشتری به هنرمندان داشته باشد. هویت کانون به هنرمندانی است که آن‌جا کار می‌کنند و اگر هنرمندان نباشند کانون دیگر معنایی ندارد. کانون مدت‌هاست که از مکان فرهنگی هنری به یک اداره تبدیل شده است. 

شعبان‌نژاد درباره این‌که چرا فکر می‌کند کانون به یک اداره تبدیل شده است گفت:‌ محیط کانون به گونه‌ای بود که نتوانستم آن‌جا بمانم و دو سال است که از محیط کانون دور هستم  و حضور ندارم. شاید دلیل آن شیوه مدیریت و کم‌توجهی به کسانی است که اصل کانون هستند، و مورد توجه قرار گرفتن مسائل اداری تا مسائل  فرهنگی. مسائل زیادی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا انتظاری که از کانون می‌رود برآورده نشود.

او درباره عملکرد کانون پرورش فکری کودکان در سال‌های گذشته گفت:‌ کانون در سال‌های قبل بهترین‌ فیلم‌ها را در بخش سینمایی تولید می‌کرد اما چند سالی است که فعالیت خاصی نداشته است. حتی در بخش تولید اسباب‌بازی با وجود این‌که امکانات زیادی دارند، تولید خیلی کم است. کانون کم‌کار است و فکر می‌کنم پرکارترین بخش کانون انتشاراتش‌ است که به شکلی که باید، نیست و بیش‌تر از این انتظار می‌رود. امیدوارم مدیرعامل جدید به این موضوعات توجه و کانون را زنده کند.

این‌ شاعر  درباره این‌که بهترین دوران کانون در چه دوره‌ای بوده است گفت:‌ فکر می‌کنم بهترین دوره زمان مدیریت آقای چینی‌فروشان بود. درباره انتشارات کانون پرورش فکری نیز از نظر من زمان آقای شاه‌آبادی بهترین دوران بود.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =