کدام تیم‌های لیگ برتری انگلیس در نقل‌وانتقالات تابستانی سود کردند؟

فصل نقل‌وانتقالات در فوتبال انگلیس با اتفاقات زیادی به پایان رسید.

نوید صراف | پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی در حالی در سراسر اروپا به اتمام رسید که در این بازار، شاهد اتفاقاتی بی‌سابقه بودیم. از انتقال 222 میلیون یورویی نیمار به پاری‌سن‌ژرمن تا شکست منچسترسیتی در انتقال اکسیس سانچس به اتحاد در آخرین دقایق. در این بین باز جزیره‌نشینان از لحاظ میزان هزینه جهت خرید بازیکن، دست به خلق یک رکورد زدند؛ 1.425 میلیارد پوند! به همین منظور بد ندیدیم که نگاهی بیاندازیم به عملکرد نقل‌وانتقالاتی برخی از تیم‌های حاضر در جزیره.

آرسنال، بلای جان هواداران
مسئولان باشگاه آرسنال در حالی پنجره نقل‌وانتقالات را به اتمام رساندند که در ابتدای تابستان، قول خرید ستاره‌های بزرگ را به هواداران خود داده بودند. پیشنهاد 120 میلیون پوندی توپچی‌ها به کیلیان امباپه، هواداران سرخ‌های لندنی را به اقدامات باشگاه خوشبین و امید موفقیت در فصل آینده را در دلشان زنده کرد. اما با گذشت زمان، دست مسئولان باشگاه برای هواداران باز هم رو شد، سیاست همان سیاست سال‌های گذشته بود. آرسنال تنها 2 بازیکن یعنی سئاد کولاشیناتس (بازیکن آزاد از شالکه) و الکساندر لاکازت (با 48.8 میلیون پوند از لیون) را جذب کردند اما در سوی دیگر نام 16 بازیکن در لیست خروجی‌های باشگاه قرار گرفت و آرسنال از فروش این بازیکنان 65.7 میلیون پوند کسب درآمد کرد. در واقع مسئولان این تیم پرطرفدار، نه تنها به قول خود مبنی بر هزینه قابل توجه برای تقویت تیم عمل نکردند و مبلغ مصرفی‌شان حتی به 50 میلیون پوند هم نرسید، بلکه نزدیک به 17 میلیون پوند نیز سود کردند تا نشان دهند همانند گذشته، این کسب درآمد است که در اولویت‌شان قرار دارد نه تقویت و بهبود اوضاع تیم. هواداران بسیار خوش‌شانس بودند که انتقال سانچس در آخرین دقایق به سیتی با شکست مواجه شد، امری که به نظر می‌رسد مسئولان باشگاه از آن راضی نباشند!

خریدهای هوشمندانه تاتنهام
زمانی که در 14 جولای، کایل واکر، مدافع 27 ساله تاتنهام در ازای 50 میلیون پوند به منچسترسیتی پیوست، هواداران تیم نایب قهرمان فصل گذشته جزیره، از عملکرد تیم‌شان در نقل‌وانتقالات، اعلام نارضایتی کردند چرا که تا آن زمان، باشگاه نه تنها بازیکنی را جذب نکرده بود بلکه تعداد خروجی‌ها به بیش از 13 نفر رسیده بود. برخی دیگر از هواداران نیز معتقد بودند که هزینه بالای بازسازی وایت‌هارتلین موجب شده که باشگاه در نقل‌وانتقلات موفق عمل نکند. با این حال، درست در هفته آخر ورق برگشت و بازیکنانی همچون سانچس، سرژ اوریه و فرناندو یورنته، به جمع شاگردان پوچتینو افزوده شدند تا هواداران تاتنهام به موفقیت در فصل جاری امیدوار شوند. جالب اینجاست که اسپورز با وجود خریدهای خوب و قابل قبول، ضمن حفظ ستاره‌های اصلی تیم‌اش، 10.2 میلیون پوند نیز سود کرد که نکته‌ای قابل توجه در عملکرد جالب تاتنهام در پنجره تابستانی محسوب می‌شود.

عملکرد مدعیان قهرمانی
چلسی، مدافع عنوان قهرمانی، برای حضور مقتدر در فصل جاری خریدهای گران‌قیمتی را انجام داد و بیش از 185 میلیون پوند هزینه کرد اما از سوی دیگر نیز بیش از 110 میلیون پوند از فروش بازیکنان‌اش کسب درآمد کرد. در واقع آبی‌های لندن در حالی تیم خود را تقویت کردند که به صورت خالص تنها 74 میلیون پوند خرج کرده‌اند که رقم چندان زیادی در بازار کنونی محسوب نمی‌شود.

پپ گواردیولا نیز با توجه به نقص فصل گذشته منچسترسیتی در فاز دفاعی، بیشترین هزینه را در ترمیم این خط انجام داد و با هزینه 221.5 میلیون پوندی، در راس جدول پر خرج‌ترین تیم نقل‌وانتقالات جزیره قرار گرفت. البته سیتیزن‌ها هم 90 میلیون پوند از فروش بازیکنان مازادشان به جیب زدند، بازیکنانی که هیچکدام جایی در برنامه‌های پپ در فصل جاری نداشتند.

یونایتد نیز البته خریدهای خوبی را انجام داد و با توجه به بازگشت ایبراهیمووچ و البته شروع درخشان این تیم در جزیره، هواداران شیاطین سرخ به فصلی موفق بسیار امیدوارند. درخشش لوگاکو و ماتیچ، خریدهای جدید تیم تحت هدایت ژوزه مورینیو در هفته‌های ابتدایی نشان داد که شیاطین سرخ ستاره‌های بسیار خوبی را جذب کرده‌اند که آنها را در راه رسیدن به موفقیت در این فصل بسیار یاری خواهند کرد.

اما نباید حتی یک لحظه از لیورپول غافل بمانید، تیمی که علاوه بر خرید بازیکنانی همچون محمد صلاح و الکس اوکسلید چمبرلین، فیلیپه کوتینیو را نیز حفظ کرد تا به قول اکثر کارشناسان، جزو مدعیان قهرمانی این فصل قرار گیرد.

43257

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =