جایزه هیات داوران جشنواره کلکته برای «کوپال»

فیلم سینمایی «کوپال» ساخته کاظم ملایی جایزه‌ ویژه‌ هیات داوران بیست و سومین جشنواره‌ فیلم کلکته را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «کوپال» به نویسندگی و کارگردانی کاظم ملایی که به عنوان نماینده‌ سینمای ایران در بخش اصلی بیست و سومین جشنواره‌ فیلم «کلکته» (نوآوری در تصاویر متحرک) به نمایش درآمد، شب گذشته جمعه ۲۶ آبان ماه توانست در مراسم اختتامیه‌ این رویداد جایزه‌ ویژه‌ هیات داوران این جشنواره را کسب کند.

فیلم «کوپال» از ایران به همراه فیلم «پرندگان در کیگالی آواز می‌خوانند» از کشور لهستان (برگزیده‌ جشنواره‌های کارلووی واری، هامبورگ و نامزد هوگوی طلایی شیکاگو ۲۰۱۷) جایزه‌ ویژه‌ هیات داوران این جشنواره را بدست آوردند.

همچنین فیلم «قو» از کشور ایسلند (منتخب جشنواره‌های تورنتو و تسالونیکی ۲۰۱۷) موفق به دریافت جایزه‌  بهترین کارگردانی و فیلم «سگ‌ها»، محصول کشور فرانسه (منتخب هفته‌ منتقدان کن و برگزیده‌ جشنواره‌های مونیخ و سن سباستین ۲۰۱۷) برنده‌ ببر طلایی بنگال به عنوان بهترین فیلم این جشنواره شد.

جشنواره فیلم «کلکته» که از سال ۱۹۹۵ افتتاح شده است و به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره فیلم هندوستان به شمار می‌آید و به همراه جشنواره‌ «گوآ» جزو جشنواره‌های مورد تایید انجمن تهیه‌کنندگان جهانی فیلم (FIAPF) ، فیاپ در کشور هندوستان به شمار می‌آید.

«کوپال» به زودی در بخش مسابقه‌ دیگر جشنواره‌های مطرح هندوستان همچون جشنواره‌های دهلی و جیپور نیز به نمایش در خواهد آمد. جشنواره‌ فیلم «کلکته» از تاریخ دهم تا هفدهم نوامبر، مصادف با ۱۹ تا ۲۶ آبان در شهر کلکته‌ هندوستان برگزار ‌شد.

قصه‌ این فیلم یک هفته از زندگی شکارکش و تاکسیدرمیستی به نام دکتر احمد کوپال با بازی لوون هفتوان است که درست قبل از تحویل سال نو دچار چالشی غریب در زندگی شخصی‌اش می شود.

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =