خودروی جدید دیسکاوری لندرور دارای ظاهر نرم‌تری نسبت به مدلهای پیشین است اما آزمایش جدید بکسل یک غول جاده ای نشان داد که قابلیت های آن جدی‌تر از تصور اولیه است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سیناپرس، در این آزمایش رکوردشکن، یک خودروی دیسکاوری TD6 توانست یک قطار جاده ای 110 تنی را در جاده های استرالیا بکسل کند. قطار‌های جاده‌ای بیشتر در مناطق آمریکای جنوبی و شمالی و استرالیا دیده می‌شوند. این قطارهای جاده‌ای از ترکیب چندین تریلر به پشت هم ساخته می‌شوند. این دستاورد توانست رکورد سال قبلی لندرور را بشکند.

قطارهای جاده ای استرالیایی به طولانی ترین، بزرگترین و سنگین ترین نوع خودروهای حمل در جهان معروف هستند. حرکت این خودروها در مناطق شهری ممنوع بوده و باید از مناطق دورافتاده اوت بک استرالیا رفت و آمد کنند. طول این خودروها 53.5 متر است.

قطار زمینی بکسل شده توسط دیسکاوری اما از طول بیشتری برخوردار بود. از لحاظ قانونی این خودروها می توانند چهار تریلر را به دنبال خود بکشند اما دیسکاوری در آزمایش خود یک قطار زمینی هفت تریلری به همراه یک تراکتور 12 تنی را بکسل کرد که ترمز هیدرولیکی تریلرها را بر عهده داشت.

رکورد بکسل سال گذشته 10 تن کمتر از امسال بود که توسط خودروی اسپرت دیسکاوری کشیده شده بود. خودروی جدید لندرور امسال توانست این غول 110 تنی را با سرعت 44 کیلومتر در ساعت برای مسافت 16 کیلومتر بکسل کند.

وزن خودروی دیسکاوری TD6 با قدرت 255 اسبب بخار و گشتاور 600 نیوتن متر، 3500 کیلوگرم است اما برای آزمایش اخیر، نیازی به انجام تغییرات چشمگیر نداشت.

۵۴۵۴ 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیروس A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    8 0
    وانتش کی میسازن .
  • سیمین IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    7 0
    دست سازنده شون درد نکنه