با وجود تنش های ژئوپلتیکی که سبب افزایش نگرانی ها درباره اخلال در روند عرضه در خاورمیانه شده است،‌ عناصری همچون عرضه بیش از حد نفت در بازار و ضعیف بودن تقاضا سبب نوسان در بهای نفت شده است.

عرضه بيش از اندازه نفت در بازارهاي جهاني و کاهش تقاضا سبب نوسان در بهاي نفت در روز سه شنبه در آسيا شد. تحليل گران مي گويند اين دو عامل حتي بر تنش هاي ژئوپلتيکي در منطقه خاورميانه سايه افکنده است.

به گزارش خبرگزاري خبر آنلاين، بهاي نفت وست تگزاس اينترمديت براي تحويل در ماه ژوئن با شش سنت افزايش بشکه اي 59 دلار و 49 سنت معامله شد. بهاي نفت برنت درياي شمال براي تحويل در ماه ژوئن 14 سنت کاهش يافت و به بشکه اي 66 دلار و 13 سنت رسيد.

برنارو او تحليل گر ارشد بازار در موسسه آي جي مارکتز در سنگاپور مي گويد با وجود تنش هاي ژئوپلتيکي که سبب افزايش نگراني ها درباره اخلال در روند عرضه در خاورميانه شده است،‌ عناصري همچون  عرضه بيش از حد نفت در بازار و ضعيف بودن تقاضا  سبب نوسان در بهاي نفت شده اند.  او گفت بازار نفت خام به ناآرامي در منطقه عادت دارد. تصرف شهر رمادي در استان انبار عراق به دست شورشيان داعش در روز يکشنبه از مهمترين تحولات چند روز گذشته در منطقه محسوب مي شود.

يمن نيز همچنان با خشونت دست و پنجه نرم مي کند و تحليل گران بيم آن دارند اين خشونت ها تشديد شود.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =