۰ نفر
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵

دوره جدیدی برای سرمایه گذارها ایجاد شده و آنها امیدوارند وارد بازی بیت کوین شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از اتاق تهران،بازارهای جهانی کبو (Cboe)، برترین مالک مبادلات مالی ایالات متحده روز یکشنبه شروع به ارائه بیت کوین آتی کرد. این اقدام این امکان را برای سرمایه گذاران ایجاد کرد تا حدس بزنند که آیا قیمت این ارز دیجیتال افزایش خواهد یافت یا خیر.

در چند ساعت اول، بیشتر شرط بندی های بیت کوین این بود که در سال جاری افزایش زیادی داشته است و حتی بالاتر از این قیمت هم خواهد رفت.

این اولین بار است که بورس تحت نظارت دولت چراغ سبز به تجارت برای حمایت از بیت کوین نشان داده است.

کبو که در شیکاگو قرار دارد، روز یکشنبه توئیت کرد که پس از شروع تجارت، وب سایت آنها با ترافیک سنگینی مواجه شده است. اما به گفته او حالا تمام سیستم های تجاری به طور معمول عمل می کنند.

کبو نوشت: «با توجه به ترافیک سنگین در وب سایت ما، بازدیدکنندگان https://t.co/jb3O722hoo ممکن است با کندی سرعت مواجه شوند و یا اینکه ممکن است در مواقعی سایت موقتا در دسترس نباشد. اما حالا تمام سیستم های معاملاتی به طور عادی عمل می کند.»

شروع تجارت یک حرکت تاریخی بود. برخلاف کالاهای سنتی، بیت کوین ها، دارایی های فیزیکی نیستند. همچنین برخلاف ارزهای سنتی، یک بانک مرکزی وجود ندارد که بیت کوین را پشتیبانی کند.

بیت کوین ها در سرورهای کامپیوتر زندگی می کنند. آنها توسط الگوریتم های پیچیده تولید می شوند و در یک دفتر دیجیتالی ضبط می شوند.

بیت کوین که قیمت آن نسبت به ابتدای سال جاری 1500 درصد افزایش یافته است، با فعالیت جدید در بورس شیکاگو باز هم رشد کرد.

براساس داده های CoinDesk، پس از شروع معاملات آتی، بیت کوین در کمتر از ده دقیقه 8 درصد رشد کرد و به بیش از 15700 دلار رسید.

در اواخر روز یکشنبه، ارزش بیت کوین به بیش از 16 هزار دلار رسید. در مبادلات آتی هم قراردادهای منقضی شده برای ماه آینده بیش از 18 هزار دلار معامله شد.

برخی از اقتصاددانان پیشرو و سرمایه داران بیت کوین را یک حباب و تقلب می دانند، اما خودی های این صنعت می گویند همان طور که پذیرش بیت کوین بیشتر می شود، آن هم بزرگتر خواهد شد.

در حال حاضر بیت کوین در مبادلات مجازی غیرمجاز خرید و فروش می شود که بسیار بی ثبات است.

هفته گذشته، در ابتدای شروع معاملات آتی، ارزش بیت کوین در بعضی معاملات افزایش یافت و از کمتر از 10 هزار دلار به 17 هزار دلار سید، اقدامی که باعث شد هشدارهای جدید درباره حباب بودن آن مطرح شود.

استفان بیلسکی، وکیل به سی ان ان مانی گفت که ارائه بیت کوین آتی ممکن است قیمت ها را منطقی سازد.

قراردادهای آتی به سرمایه گذاران این اجازه را می دهد که خرید و فروش ها را با یک قیمت خاص در آینده انجام دهند.

ارائه قراردادهای آتی برای بیت کوین به سرمایه گذاران اجازه می دهد که بدون داشتن هیچ بیت کوینی در مورد قیمت این ارز دیجیتال گمانه زنی کنند.

با تمام این صحبت ها یک مشکل وجود دارد. طبق گفته های CoinDesk، سال 2011 قیمت بیت کوین کمتر از یک دلار بوده است.

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    0 0
    آرام آرام در کشورها ممنوع خواهد شد، پول بدون پشتوانه و مجازی که به هیچ کجا هم پاسخگو نیست