صدیقه شمخانی از فعالان حقوق شهروندی در خوزستان گفت: آموزش حقوق شهروندی لازمه و زیرساخت بسیاری از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است.

شمخانی در گفت وگو با خبرآنلاین گفت: اغلب جامعه خصوصا طبقات متوسط رو به پایین آشنایی کافی با حقوق شهروندی ندارند. شهرداری ازجمله سازمان هایی است که باید در افزایش آگاهی مردم در این حوزه به طور جدی ورود کند.

وی همچنین یادآور شد: مبنای رعایت حقوق شهروندی بهره بردن از افراد بومی‌در امر آموزش به زبان مردم است و باید مبانی علمی‌در خصوص پیوند حقوق فرهنگی شهروندی وجود داشته باشد.

این فعال حقوق شهروندی گفت: سیستم مدیریت شهری و آموزشی اغلب در دست افرادی قرار دارد که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به صنایع وصل هستند و صنایع بزرگ باید مسئولیت اجتماعی خود را بجا آورند که تعدادی از فعالان عدم توجه صنایع به مسئله اجتماعی را دور بودن این افراد از بدنه جامعه ی دانند.

شمخانی افزود: آموزش و پرورش و دیگر سازمان ها نیز باید طی تفاهم نامه هایی ورود خود به این عرصه را جدی تر بگیرند. متاسفانه تا کنون اهتمام جدی از سوی شهرداری در این زمینه را ندیدیم. از دیگر سو نظارت شورای شهر در این حوزه نیز به شدت در ضعف به سر می برد.

این فعال حقوق شهروندی گفت: در واقع حقوق شهروندی آمیخته‌ای است از وظایف و مسئولیت‌های شهروندان در قبال یکدیگر، شهر و دولت یا قوای حاکم و مملکت و همچنین حقوق و امتیازاتی که وظیفه تأمین آن حقوق بر عهدهٔ مدیران شهری (شهرداری)، دولت یا به طور کلی قوای حاکم است. به مجموعه این حقوق و مسئولیت‌ها، «حقوق شهروندی» اطلاق می‌شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =