ساخت مستند بلند «آخرین مسیح» به کارگردانی سیدسعید صدر‌زاده همچنان ادامه دارد و با تصویربرداری بخش‌های جدید این اثر مستند، یکی دیگر از علمای اهل سنت با حضور در مقابل دوربین، دیدگاه‌های جالبی را درباره مسئله ظهور مطرح می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «آخرین مسیح» مستندی بلند است که با موضوع بررسی آرای مشترک میان اهل سنت و شیعیان درخصوص مسئله ظهور ساخته می‌شود. چهره‌های مهم و معتبر اهل سنت در این اثر به بیان دیدگاه‌های خود درباره ظهور حضرت مهدی (عج) پرداخته‌اند و حالا در تازه‌ترین مرحله از این پروژه، شیخ سیدعبدالباعث قتالی، امام جمعه اهل سنت بندرعباس نیز با سازندگان این برنامه به گفت‌و‌گو نشسته است. قتالی از مهم‌ترین علمای اهل سنت شافعی مذهب است.

او تحقیقات فراوانی در این حوزه انجام داده و در این مستند، به مطلب مهمی بدین شرح اشاره می‌کند: «یکی از علمای قطر کتابی نوشته به نام «کسی که ادعا کرد مهدی دروغ است توسط علمای وهابی تکفیر شد و مورد نکوهش قرار گرفت.» مضمون این کتاب این است که علمای وهابی هم به ظهور شخصی مانند حضرت مهدی کاملا معتقدند و هیچ کس نمی‌تواند این حقیقت را انکار کند.»

سیدسعید صدر‌زاده نویسنده و کارگردان حوزه تئاتر و تلویزیون و سازنده این اثر مستند تحصیل کرده علوم دینی است. وی پیش از این تجربه ساخت آثار مختلفی با موضوع علمای اهل سنت را داشته است.

مرحوم حاج‌محمد آخوند عابدی‌کُر، امام جمعه بندر ترکمن و مولانا سیدعبدالرحمن ملازهی بزرگ احناف ایران و امام جمعه چابهار از دیگر شخصیت‌های حاضر در این اثر هستند.

این اثر مستند به صورت سفرنامه‌ای و در جغرافیایی به گستره ایران تولید می‌شود. شهرهای چابهار، زاهدان، ارومیه، سنندج، تربت جام، بندر ترکمن و بندر عباس برخی از مقصدهای سازندگان این اثر برای ملاقات با علمای اهل سنت و ضبط تصاویر هستند.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =